Laikraksta "Diena" formāta maiņas ietekme uz auditorijas lasīšanas paradumiem
Author
Kaminska, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba "Laikraksta Diena formāta maiņas ietekme uz auditorijas lasīšanas paradumiem" mērķi ir noskaidrot auditorijas viedokli par laikraksta Diena formāta maiņu, laikraksta kvalitāti, izmaiņām saturā un lasīšanas paradumos. Tēmas aktualitāti pierāda tas, ka pērnā gada nogalē viens no ietekmīgākajiem nacionālajiem laikrakstiem Latvijā — Diena nomainīja formātu. Lasītājiem tika piedāvāts jauns laikraksta modelis, dizains, rakstu izkārtojums rubrikās, jaunas saturiskās kvalitātes.
Darba teorētiskajā daļā apskatīti dažādu autoru darbi par preses lomu mediju sistēmā, mediju komercializāciju, tabloidizāciju un tās ienākšanu Latvijas medijos. Bakalaura darba pētījuma metode ir dziļā intervija. Secinājuma daļā, pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, izdarīti galvenie secinājumi par laikraksta Diena formāta maiņas ietekmi uz auditoriju.
Atslēgas vārdi: preses loma mediju sistēmā, mediju komercializācija, tabloidizācija, laikraksts Diena. Aims of Bachelor’s Paper "Newspaper Diena Reader’s Habits Affected by Format Change" are to inquire into the opinion of readers on change in format, quality, contents, and reading habits. Theme topicality is verified by a recent fact - at the end of last year one of the influential national newspaper Diena changed its format. Its readers were offered a new design, pattern, rubric arrangement of text in paper and new qualities in scope and contents.
Theoretical part of the paper includes overview of writings by various authors about the role of press within media network, media commercialization, tabloidization, its return into media of Latvia. Method of the Bachelor’s Paper is the deep interview. Conclusion part on the bases of the surveyed research gives access to independent conclusions on newspaper Diena format change, its influence on readers.
Key words: role of press in media system, the commercialization of media tabloid dailies, tabloidization, newspaper Diena.