• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Auditorijas attieksme pret AS "Latvenergo" zīmola maiņu

Thumbnail
View/Open
309-37261-Jemeljanova_Kristine_kj06014.pdf (6.022Mb)
Author
Jemeļjanova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir „Auditorijas attieksme pret AS „Latvenergo” zīmola maiņu”, kura mērķis ir noskaidrot: vai auditorija ir pamanījusi Latvenergo zīmola maiņu, tādā veidā uzzinot, vai komunikācija ir bijusi sekmīga un kāda ir tās attieksme pret pārradīto zīmolu Darbā ir aplūkota teorija par zīmolu, zīmola maiņas stratēģiju, komunikāciju zīmola maiņas gadījumā un mērķauditoriju. Darba pētījums tiek veikts ar divu pētniecību metožu palīdzību – interviju un aptauju. Ir izvirzīta darba hipotēze, kas pētījumā tika pierādīta: „AS „Latvenergo” zīmola maiņas komunikācija nav bijusi veiksmīga un auditorija nav saņēmusi kvalitatīvu informāciju par zīmola maiņas iemesliem.” Atslēgvārdi: zīmols, zīmola maiņa, zīmola maiņas komunikācija, mērķauditorija
 
The aim of this study „The attitude of target audience against "Latvenergo" re-branding” is to find out if the audience has noticed Latvenergo re-branding thus to ascertain if the communication has been successful and what are the attitudes of the target audience against the brand. The theoretical base of this study is about brand, strategy of re-branding, and communication strategy of re-branding and target audience. The research methods used in the study are interview and survey. During the study hypothesis was posed proved: “”Latvenergo” communication strategy of re-branding has been unsuccessful and target audience has not received qualitative information about purposes of re-branding. Key words: brand, re-branding, communication strategy of re-branding, target audience
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22690
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV