"Swedbank", "SEB" un "Latvijas Krājbanka" preses reklāmu vizuālo materiālu analīze
Author
Gaitniece, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „„Swedbank”, „SEB” un „Latvijas Krājbanka” preses reklāmu vizuālo materiālu salīdzinošā analīze”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādas attiecības ar skatītāju veido banku reklāmu vizuālais materiāls. Darbā tiek pētīts kā trīs Latvijas bankas- „Swedbank”, „SEB” un „Latvijas Krājbanka”-, līdz šim ir veidojušas preses reklāmas, no G. Kreses un T. Leuvena sociālās interakcijas un sociālo attiecību tehnikas un kompozīcijas nozīmes tehnikas perspektīvas raugoties. Bakalaura darbā ir skatītas arī semiotiskās pieeja, kas ir piemērotas reklāmas vizuālajam materiālam. Ar teoriju palīdzību ir salīdzinātas banku reklāmas savā starpā, kā arī analizēta to dinamika. Bakalaura darbā ir aplūkotas no 2006. gada janvāra līdz 2008. gada decembrim publicētās preses reklāmas. Pētījums ir veikts, izmantojot kontentanalīzi un semiotiku. Galvenais secinājums ir, ka banku reklāmas ar skatītāju veido vienlīdzīgas, personīga rakstura attiecības.
Atslēgas vārdi: reklāma, preses reklāma, semiotika, kontentanalīze The issue of Bachelor’s thesis is „Analysis of „Swedbank”, „SEB” and „Latvijas Krājbanka” Press Advertisings Visual Materials”. The aim is to establish what kinds of relationships with the spectators create press advertisings visual materials. In this Bachelor’s thesis is researched how three Latvian banks- “Swedbank”, “SEB” and “Latvijas Krājbanka”-, has made press advertisings until now, looking from the perspective of G. Kress and Th. Leeuwen social interaction and social relation techniques and the sense of the composition. In Bachelor’s thesis are seen over semiotic’s modes, which are suitable for visual materials. With theories are compared bank advertisings with each other, and also is analyzed their dynamic. In Bachelor’s thesis are inspected those press advertisings which were published from January 2006 until December 2008. Research is made with content analysis and semiotic. The main conclusion is, that bank’s advertisings with spectator creates equitable, private relationships.
Keywords: advert, press advertising, semiotic, content analysis