Tima Bērtona filmu galveno varoņu raksturiezīmes: semiotiskā un naratīvā analīze
Автор
Smilga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tika pētīti Tima Bērtona filmu “Čārlijs un Šokolādes fabrika”, “Edvards Šķērrocis” un “Svīnijs Tods: Fletstrītas dēmoniskais bārddzinis” galvenie varoņi, tika izdarīti secinājumi par režisora kino stilu, jeb kino “rokrakstu”.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti termini, kas aptver problēmas vidi un ir pamats pētījumam – semiotika, kino semiotika, kino valoda (tās elementi), kino naratīvs, postmodernisms. Metodoloģijas daļā tiek pamatotas izvēlētās pētniecības metodes – semiotiskā un naratīva analīze, kā arī izveidots pētījuma dizains.
Empīriskajā daļā, pēc iepriekš izvirzītajiem kritērijiem, tiek veikta filmu analīze, kā arī izdarīti secinājumi par katru no varoņiem atsevišķi, izveidojot pamatu kopējiem secinājumiem par režisora Tima Bērtona kino “rokrakstu”, kas arī ir pētījuma mērķis.
Darbs sastāv no 7 nodaļām un 40 apakšnodaļām, kā arī pielikumiem.
Atslēgvārdi: kino, semiotiskā analīze, naratīva analīze, Tims Bērtons The research studies Tim Burton's film "Charlie and the Chocolate Factory", "Edward Scissorhands" and "Sweeney Todd:The Demon Barber of Fleet Street" main characters, the conclusions were reachon the director's film style or film "handwriting".
The theoretical part of the study is dealing with the terms like semiotics, film semiotics, film language, film narrative, postmodernism, which covers problems theoritical field and are the basis of the study. Description of methodology dives theoretical explanation of semiotic and narrative analysis, establishes study design and explains motivation of its application.
The empirical part of the study analyses three Tim Burton's film with pre-set criteria as well as draws conclusions for each of the characters individually, creating a common basis for the conclusions of director Tim Burton film "handwriting", which is also an objective of the study.
The work consists of 7 chapters and 40 subsections, and appendecites.
Keywords: film, semiotic analysis, narrative analysis, Tim Burton