Eiropas Parlamenta 2014. gada priekšvēlēšanu kampaņas naratīvi vadošajos Latvijas laikrakstos, televīzijas kanālos un interneta medijos latviešu un krievu valodā
Autor
Pričins, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba „Eiropas Parlamenta 2014. gada priekšvēlēšanu kampaņas naratīvi vadošajos Latvijas laikrakstos, televīzijas kanālos un interneta medijos latviešu un krievu valodā” mērķis ir noskaidrot vadošo Latvijas laikrakstu, televīzijas un interneta mediju naratīvus priekšvēlēšanu laikā un rast skaidrojumus vēlēšanu rezultātiem un vēlētāju aktivitātei. Pētījuma problēma skar zemo Eiropas Parlamenta vēlēšanu aktivitāti Eiropā un ar katrām vēlēšanām zemāku aktivitāti Latvijā, kā arī vēlēšanu kandidātu spēju skaidri definēt savu priekšvēlēšanu programmu un saistību ar Eiropas Parlamenta darbu.
Darba teorētiskajā daļā ir skaidrots politiskās komunikācijas un vēlēšanu komunikācijas process, kā arī raksturotas Eiropas Parlamenta vēlēšanu kampaņas. Metodoloģiskajā daļā aplūkotas kvantitatīvās kontentanalīzes un naratīva analīzes metodes. Pētnieciskajā daļā ietverta vadošo Latvijas mediju priekšvēlēšanu naratīvu analīze, rezultāti un secinājumi.
Atslēgvārdi: Eiropas Parlaments, vēlēšanas, vadošie mediji latviešu un krievu valodā, naratīva analīze, aktantu modelis The aim of the bachelor’s paper „Narratives of European Parliament Election Campaign 2014 in the Leading Latvian Newspapers, Television Channels and Internet Media in Latvian and Russian Languages” is to find the leading Latvian media narratives during the election period and to find explanations of election results and voter turnout. The research problem concerns low activity of the European Parliament elections in Europe and with each election, the lower activity of both Latvian election candidates' ability to clearly define its election program and their commitment of the European Parliament work.
The theoretical part explain the political communication and electoral communication proceses, and describes the European Parliament election campaign. Methodological part deals with the methods of quantitative content analysis and narrative analysis. Research section contain the leading Latvian media election narrative analysis , results and conclusions.
Key words: European Parliament, election, leading media in Latvian and Russian, narrative analysis, actantial model