Tvitera izmantojums Latvijas sporta žurnālistikā: Soču Olimpiādes gadījums
Autor
Tukiša, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Tvitera izmantojums Latvijas sporta žurnālistikā: Soču Olimpiādes gadījums”. Darba mērķis ir noskaidrot Latvijas sporta žurnālistu tvitera lietošanas nolūkus Soču olimpisko spēļu laikā. Darbs ietver sešas nodaļas un 23 apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā apkopots teorētiskais materiāls un dažādu pētnieku viedokļi par jaunajiem medijiem un to ietekmi uz tradicionālajiem medijiem, tvitera lomu žurnālistikā, sporta žurnālistiku un izmaiņām tajā, kā arī olimpisko spēļu un mediju mijiedarbību. Bakalaura darbā izmantotas četras pētniecības metodes – kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze, gadījuma studijas un intervija. Izvēlēto pētniecības metožu mērķis ir noskaidrot, kādu saturu Soču olimpisko spēļu laikā Latvijas sporta žurnālisti publicēja tviterī un sevis pārstāvētajā medijā. Darba izstrādes procesā secināts, ka sporta žurnālisti Soču Olimpiādes laikā tviteri izmantoja kā profesionālu rīku potenciālās auditorijas piesaistīšanai savam medijam.
Atslēgas vārdi: tviteris, mediju saturs, olimpiskās spēles, žurnālisti, sports Bachelor’s thesis „The use of Twitter in sports journalism in Latvia: The case of Sochi Olympics” main objective is to find out Twitter use purposes of Latvian sports journalists in Sochi Olympics. Research is structured in six paragraphs and 23 subdivisions. Theoretical part of this thesis contains theoretical material and different researchers’ opinions about new media and its impact on traditional media, Twitter use in journalism, sports journalism and changes in it, as well as interaction between the Olympic Games and the media. There are four methods used to do the research – qualitative and quantitative content analysis, case study and interviews. The main purpose of using these methods is to research the content which Latvian sports journalists at the time of Sochi Olympics published on Twitter and the media they represent. At the end of this research it was concluded that at the time of Sochi Olympics Latvian sports journalists used Twitter as a professional tool how to attract potential audience for their media.
Key Words: Twitter, media content, Olympic Games, journalists, sports