Jauno tematisko TV raidījumu producēšana: raidījuma "Saules izaicinātie. Livin` Aloha" un "Valstī viss ir kārtībā" gadījumu analīze
Author
Iesalniece, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Jauno tematisko TV raidījumu producēšana: raidījuma „Saules izaicinātie. Livin` Aloha" un „Valstī viss ir kārtībā" gadījumu analīze” tēma tika izvēlēta, jo pēdējā gada laikā ir parādījušies vairāki jauni televīzijas raidījumi. Pētījuma problēma ir – kā tiek producēti jauni TV raidījumi un kā tie apmierina auditorijas vajadzības? Darba mērķis – izpētīt kā un kāpēc tiek producēti šobrīd aktuāli jauniešu auditorijas raidījumi, kādi ir mērķi attiecībā uz auditoriju.
Darbu veido – teorētiskā, metodoloģiskā un analītiskā daļa. Darba teorētiskā bāze – raidījumu producēšanas principi, auditorijas vajadzību apmierināšanas teorija, masu komunikācijas teorija. Izmantotas daļēji strukturētās intervijas, fokusa grupas intervijas metodes.
Bakalaura izstrādes rezultātā tika noskaidrots, ka raidījumi tiek veidoti pēc producentu ieskatiem. Pēc auditorijas vajadzībām „Saules izaicinātie. Livin Aloha” sasniedz savus producēšanas mērķus, bet „Valstī viss ir kārtībā” sasniedz daļēji.
Atslēgas vārdi: raidījums, producēšana, auditorijas, sabiedriskā televīzija, komerciālā televīzija The theme of bachelor paper „Production of new thematic TV shows: the case study of „Saules izaicinātie. Livin` Aloha" and „Valstī viss ir kārtībā” was chosen because in last year have appeared many new TV shows. The research problem of the bachelor paper is how new television shows are produced and how they meets the needs of the audience. The aim of bachelor’s thesis is to explore why and how nowadays actual TV shows are produced and what are the aims for they target audience.
The work consists of – theoretical, methodological and analytical parts. The theoretical base – The Mass Communication Theory, production stages, the satisfaction of audience needs and expectations theory. Used structured interview and focus groups interview.
The bachelor paper finde out that TV shows are produced by producents view without theoretical basis. The TV show „Saules izaicinātie. Livin Aloha” achieve their production targets for the audience, „Valstī viss ir kārtībā” targets are achieved partly.
Key words: TV show, production, audience, publicē television, commercial television.