• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālās kampaņas "Stop drugs!" tiesiskais un morālais aspekts

Thumbnail
View/Open
309-44514-Vestmane_Baiba_bv11017.pdf (1.139Mb)
Author
Vestmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Veiksmīgs sociālās kampaņas darbs, panākot likuma grozījumus un ievērojot ētikas normas, spēj aktualizēt sabiedrībā pastāvošas problēmas strauju risināšanu. Darba mērķis ir izzināt sociālo kampaņu „Stop drugs!” un tās pamatmērķus, kā arī analizēt to realizāciju un apzināties turpmākos plānus, lai novērstu jauno psihoaktīvo vielu popularitāti un lietošanu jauniešu vidū. Darbu veido teorētiskā, metodoloģijas un empīrijas daļa. Teorētisko bāzi veido sociālo kampaņu raksturojums, to veidi un funkcijas, sociālo kampaņu ētiskie aspekti un jauno psihoaktīvo vielu tiesiskais regulējums. Pētījums ļāva izzināt, to, ka sabiedrība netic brīvprātīgo darbībai un lielāku uzsvaru liek uz valdības atbildību. „Stop drugs!” sākotnēji izvirzītie mērķi par tirdzniecības vietu aizvēršanu ir izpildīti, un tagad darbs tiks turpināts, lai novērstu jauniešos radušos Darbā iekļauta arī metodoloģijas un pētījuma daļa, kam seko secinājumi, literatūras un informācijas avotu saraksts, kā arī pielikumi. Atslēgvārdi: sociālā kampaņa, jaunās psihoaktīvās vielas, ētika, tiesiskā regulācija, „Stop drugs!”
 
A successful social campaign by achieving the ammendments to the law and following ethical norms can draw the attention to find a fast solution to the existing urgent social problem. The aim of the present paper is to cognize the social campaign „Stop drugs!” and its goals, to analyze the achievment of these goals and the future plans in order to avoid the trend and abuse of the new psychoactive substances among the youth. The paper consists of the theoretical, methodological and practical part. Theoretical part includes description of the social campaign, its types and functions, ethical aspects of the social campaign and the law regarding new psychoactive substances. The research showed that part of the society does not believe in volunteer work and put a greater importance on the government responsibility. The priory set aim of the social campaign „Stop drugs” to close down points of sales of psychoactive substances has been achieved and now the preventive work shall be continued to help young people to fight the addiction they are into. The paper also includes a chapter of methodology and research, followed by the conclusions, bibliography and appendixes. Key words: social campaign, new psychoactive substances, ethics, legal, „Stop drugs!”
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22774
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV