Sociālās kampaņas "Stop drugs!" tiesiskais un morālais aspekts
Author
Vestmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Veiksmīgs sociālās kampaņas darbs, panākot likuma grozījumus un ievērojot ētikas normas, spēj aktualizēt sabiedrībā pastāvošas problēmas strauju risināšanu. Darba mērķis ir izzināt sociālo kampaņu „Stop drugs!” un tās pamatmērķus, kā arī analizēt to realizāciju un apzināties turpmākos plānus, lai novērstu jauno psihoaktīvo vielu popularitāti un lietošanu jauniešu vidū.
Darbu veido teorētiskā, metodoloģijas un empīrijas daļa. Teorētisko bāzi veido sociālo kampaņu raksturojums, to veidi un funkcijas, sociālo kampaņu ētiskie aspekti un jauno psihoaktīvo vielu tiesiskais regulējums.
Pētījums ļāva izzināt, to, ka sabiedrība netic brīvprātīgo darbībai un lielāku uzsvaru liek uz valdības atbildību. „Stop drugs!” sākotnēji izvirzītie mērķi par tirdzniecības vietu aizvēršanu ir izpildīti, un tagad darbs tiks turpināts, lai novērstu jauniešos radušos
Darbā iekļauta arī metodoloģijas un pētījuma daļa, kam seko secinājumi, literatūras un informācijas avotu saraksts, kā arī pielikumi.
Atslēgvārdi: sociālā kampaņa, jaunās psihoaktīvās vielas, ētika, tiesiskā regulācija, „Stop drugs!” A successful social campaign by achieving the ammendments to the law and following ethical norms can draw the attention to find a fast solution to the existing urgent social problem. The aim of the present paper is to cognize the social campaign „Stop drugs!” and its goals, to analyze the achievment of these goals and the future plans in order to avoid the trend and abuse of the new psychoactive substances among the youth.
The paper consists of the theoretical, methodological and practical part. Theoretical part includes description of the social campaign, its types and functions, ethical aspects of the social campaign and the law regarding new psychoactive substances.
The research showed that part of the society does not believe in volunteer work and put a greater importance on the government responsibility. The priory set aim of the social campaign „Stop drugs” to close down points of sales of psychoactive substances has been achieved and now the preventive work shall be continued to help young people to fight the addiction they are into.
The paper also includes a chapter of methodology and research, followed by the conclusions, bibliography and appendixes.
Key words: social campaign, new psychoactive substances, ethics, legal, „Stop drugs!”