Radio SWH pašreklāmās izmantotie vizuālie ietekmēšanas līdzekļi un to uztvere auditorijā. Žurnālos "Santa", "Una", "Sieviete" publicēto reklāmu analīze (1993─2005)
Author
Jaudzema, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ``Radio SWH pašreklāmās izmantotie vizuālie ietekmēšanas līdzekļi un to uztvere auditorijā. Žurnālos ``Santa``, ``Una``, ``Sieviete`` publicēto reklāmu analīze (1993.-2005.) ietvaros analizēju pašreklāmās izmantotos vizuālos ietekmēšanas līdzekļus un pētīju, kāda ir to uztvere auditorijā.
Darba pētījuma problēma vai SWH pašreklāmās izmanto ietekmējošus vizuālos līdzekļus un vai atbilstoši teorētiķu paustajām atziņām auditorija tos uztver.
Pētījuma mērķi ir izpētīt, kāds ir vizuālās ietekmēšanas līdzekļu pielietojums radio SWH pašreklāmās, un kāda ir auditorijas uztvere.
Darbā tika izvirzīta hipotēze:
1) auditorija radio SWH pašreklāmās izmantotos vizuālās ietekmēšanas līdzekļus uztver atbilstoši teorētiķu paustajiem apgalvojumiem.
Teorētiskā daļa sastāv no piecām sadaļām – reklāmas nozīmes, reklāmas efektivitāte, semiotikas izpratne, vizuālās komunikācijas sociālā semiotika. Izmantotā metodoloģija ir kvalitatīvā pētniecības metode – dziļās intervijas un semiotikas analīze.
Darba empīrisko daļu katra radio SWH pašreklāmas maketa analīze un dziļās intervijas ar Rīgas Pedagoģijas izglītības un vadības augstskolas Bauskas nodaļas studentiem.
Darbā iegūtie secinājumi - radio SWH pašreklāmās izmantotie vizuālie izteiksmes līdzekļi atbilst literatūrā izvirzītajām kategorijām par to, kādi ir ietekmējošie līdzekļi.
Reklāmas teorētiķu paustās teorijas par vizuālo ietekmēšanas līdzekļu nozīmi reklāmās auditorija neuztver atbilstoši skaidrojumam teorētiskajā literatūrā. Daļa vizuālās ietekmēšanas līdzekļu iedarbojas uz auditoriju citādāk. Bachelors work’s “Means of visual influence in the self-advertisements of Radio SWH and their perception to audience. Analysis of advertisements published in the magazines “Santa”, “Una”, “Sieviete” (1993-2005) I was analyzing the means of visual expression used in self-advertisements and studying their perception in audience.
The problematic of the work is if Radio SWH is using means of influence and if audience receives them according to cognitions expressed by theorists’.
The aim of the research is to explore what is the application of the means of visual influence in the self-advertisements of SWH and what is perception of them in audience.
In the work there was posed following hypothesis: audience receives the means of visual influence used in the self-advertisements of SWH accordingly to cognitions expressed by theorists.
The theoretical part consists of five chapters – meaning of advertisement, efficiency of advertisement, comprehension of semiotics, social semiotics of visual communication. Methodology used is method of qualitative research – deep interviews and analysis of semiotics.
Empirical part of the work is made of analysis of the model of self-advertisements of SWH and deep interviews with students of Riga Teacher Training and Educational management Academy Department in Bauska.
Conclusions of the work are that – the visual means of expression that are used in the self-advertisements of Radio SWH comply with the categories posed in literature of what are means of influence.
The theories about significance of means of visual influence expressed by advertisement theoreticians audience does not perceive accordingly to interpretations in academic literature. Some of the means of visual influence are acting on the audience differently.