Show simple item record

dc.contributor.advisorStašāne, Lolitaen_US
dc.contributor.authorJunolainena, Elinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:39Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:39Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6171en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22800
dc.description.abstractŠajā darbā ar nosaukumu „Grāmatas veicināšanas kampaņas: mārketinga aspekti” tiek pētītas un analizētas Latvijas lielāko izdevniecību marketinga komunikācijas un to efektivitāte. Grāmatniecības nozares situācija šobrīd nav stabila, jo notiek dažādas reformas un nepārtraukta attīstība. Neskatoties uz to, izdevniecības turpina attīstīties un attīstīt savas pārliecināšanas prasmes tirdzniecības jomā – šajā gadījumā tirgojot grāmatas. Darba mērķis ir izpētīt vai pētāmās izdevniecības efektīvi pielieto esošās mārketinga komunikācijas. Tā kā nav viena noteikta reģistra, kas uzskaitītu izdevniecības un ar izdevējdarbību var nodarboties jebkurš, grūti pateikt cik tieši izdevniecību Latvijā ir. Taču ir skaidrs, ka pastāv lielākās, kuras atpazīst visi un pastāv vēl vismaz 39 mazākas, par kurām reti kuram ir nojausma. Darba uzdevums ir noskaidrot, vai nelielā atpazīstamība ir nepietiekami izmantotu mārketinga komunikāciju dēļ. Teorētiskajā pieejā tiek izmantotas mārketinga komunikācijas sistēmas un integrēto mārketinga komunikāciju skaidrojums, balstoties arī uz amerikāņu mārketinga speciālista Filipa Kotlera koncepcijām. Uzstādīto mērķu pētniecībā tiek izmantotas dziļās intervijas, ar kuru palīdzību tiek iegūta vispārēja informācija par grāmatniecības nozares stāvokli un informācija par izmantoto mārketinga komunikācijas sistēmu katrā atsevišķajā izdevniecībā. Ar anketēšanas metodi tiek noskaidrota izdevniecību pielietoto komunikāciju efektivitāte iedzīvotāju vidū. Līdz ar šo anketēšanu tika iegūta arī informācija par iedzīvotāju paradumiem lasīt un pirkt grāmatas. Iegūtie rezultāti apliecina, ka cilvēki neievēro lielo izdevniecību veiktās mārketinga aktivitātes, diezgan maz pērk grāmatas, līdz ar to izriet, ka arī maz lasa. Darba struktūra sastāv no ievada un četrām galvenajām daļām, kuras tiek iedalītas sīkāk. Darbs pārskatāmi iesākas ar teorētiskajiem skaidrojumiem, turpinās ar metodoloģijas aprakstu, Latvijas grāmatniecības nozares un izdevniecību aktivitāšu analīzi un noslēdzas ar anketēšanas rezultātu pārskatu, analīzi un secinājumiem. Atslēgas vārdi: mārketings, mārketinga komunikācijas, izdevniecības, efektivitāte.en_US
dc.description.abstractThe title of this paper is „Book Promotion Campaigns: Aspects of Marketing” and it researches and analyses marketing communications and their effectiveness in the largest Latvian book publishers. Book publishing industry at this moment is not very stable because of the different reforms and continuous development. Yet publishers continue to develop and develop as well skills of persuasion in trade, in this case book selling. The aim of this paper is to research whether researched publishers use marketing communications effectively. As there is no united register file which lists only publishers and anyone can do publishing, it is hard to tell exactly how many publishers there are in Latvia. But it is clear that there are larger ones which are recognised by anyone and at least 39 small ones which probably no one knows. The aim is to find out whether unpopularity is because of poorly used marketing communications. In the theoretical part of this paper is used the explanation of marketing communication system and integrated marketing communications, basing also on conceptions of American marketing specialist Philip Kotler. In-depth interviews in the research of the settled task are used to collect information about book publishing industry overall and information about used marketing communication system in each publishing house. The questionnaire method ascertains whether used communication have been effective among people. With the help of this questionnaire was also found out information about habits of reading and buying books. The results testify that people do not notice the marketing activities, buy books quite little and as follows don’t read much. The structure of the paper consists of introduction and four main parts which are divided into departmental. Paper foreseeable starts with theoretical explanations, continues with methodology, analysis of book publishing industry and activities of publishers and closes with review of questionnaire results, analysis and conclusions. Key words: marketing, marketing communications, publishers, effectiveness.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleGrāmatu veicināšanas kampaņas: mārketinga aspektien_US
dc.title.alternativeBook Promotion Campaigns: Aspects of Marketingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record