Risinājumi pusaudžu vardarbības mazināšanai
Автор
Vēgnere, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Apine, Evija
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izvēlētā diplomdarba tēma ir “Risinājumi pusaudžu vardarbības mazināšanai”. Autore izvēlējās rakstīt diplomdarbu par iepriekš minēto tēmu, jo Latvijā par aktuālu problēmu ir kļuvusi pusaudžu vardarbība. Aizvien biežāk pusaudži savu problēmu risināšanai izmanto emocionālo un fizisko vardarbību.
Autores diplomdarba mērķis ir pētīt pusaudžu vardarbību un risinājumus vardarbības mazināšanai. Mērķa sasniegšanai autore ir izvirzījusi sekojošus uzdevumus:
1.Pētīt pusaudžu vardarbības cēloņus.
2.Analizēt agresijas teorijas.
3.Raksturot konfliktu risināšanas procesu.
4.Teorētiski un empīriski pētīt risinājumus pusaudžu vardarbības mazināšanai.
5.Iepazīties ar ārvalstu pieredzi pusaudžu vardarbības mazināšanai.
Autore savā darbā apskata pusaudžu vardarbības cēloņus, tādas agresijas skaidrojošās teorijas, kā sociālās iemācīšanās teorija un frustrācijas teorija. Autore šajā darbā aplūko arī konfliktu risināšanas veidus, uzvedības taktikas konflikta situācijās un meditāciju, kā vienu no konfliktu risināšanas metodēm.
Empīriskā pētījuma īstenošanai autore izvēlējās izmantot fokus grupas interviju, padziļināto interviju un anketēšanu. Fokuss grupas intervijā piedalījās 4 sociālie darbinieki no Kurzemes priekšpilsētas sociālā dienesta, no atbalsta nodaļas Ģimenēm ar bērniem. Anketēšanā piedalījās 15 –16 gadus veci pusaudži no Rīgas 17.vidusskolas un pusaudži no Krimuldas vidusskolas. Padziļinātajā intervijā piedalās bērnu un jauniešu uzticības tālruņa 2 darbinieces.
Atslēgvārdi: pusaudžu vardarbība, vardarbības cēloņi, konfliktu risināšana metodes. The theme of graduation work is” Solutions for diminishing youth’s violent behavior”. The theme is chosen because of teenagers’ abuse that has become an actual problem in Latvia. More and more teenagers use emotional and physical force to solve their problems.
The aim of the work is to study the teenagers’ violence and the solutions of violence abatement.
To achieve the goal the author has broached following tasks:
1.To explore the reasons of teenagers’ violence.
2.To study the theory on aggression.
3.To get acquainted with the process of conflict development.
4.To explore theoretically and empirically solutions for diminishing youth’s violent behavior.
5.To see foreign country experience of solutions for diminishing youth’s violent behavior.
The author discusses the causes of teenagers’ violence, such explanatory aggression theories as social study theory and frustration theory. The ways of grappling with conflict, behavior tactics in conflict situations and mediation as a method of conflict settlement are looked through in the work.
For implementation of empirical study the focus group interview and semi structured interview with workers of child trust phone survey is used. Three social workers of supporting department “For Families and Children” from social service of Riga city Kurzeme district took part in the interview. Teenagers at the age of 15-16 from Riga Secondary School No17 and Krimulda Secondary School took part in survey.
Keywords: teenagers’ violence, causes of violence, methods of conflict solving.