Latvijas ekokosmētikas MADARA zīmola pozicionēšana un virzīšana tirgū
View/ Open
Author
Miķelsone, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas ekokosmētikas MADARA zīmola pozicionēšana un virzīšana tirgū”. Pētījuma mērķis ir analizēt Latvijas ekokosmētikas MADARA zīmola pozicionēšanu un virzīšanu tirgū ar mārketinga un reklāmas aktivitāšu palīdzību. Bakalaura darba pētījuma problēmas:
1)Kāpēc Latvijas patērētāju tirgus ir neuzticīgs un kūtrs ekokosmētikas labajām īpašībām, dabīgumam un kvalitātei?
2)Kāpēc Latvijas ražotāja produkcija ar zīmolu MADARA galvenokārt tiek ražota un virzīta Rietumeiropas tirgus patērētājiem?
3)Kāpēc valda uzskats, ka viss, kas ir pašmāju ir nepietiekami kvalitatīvs, lai būtu dārgs?
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikti šādi darba uzdevumi:
- Teorētiskais rāmējums (V. Olinss, A. Arvidsson, A. Wheeler, V. Praude, J.E. Niedrītis, K. Blois, S. Veinberga, R.L. Dilenschneider, R. White, T. Brauns, A. Kroplijs, M. Raščevska, D. Silverman, A.A. Berger).
- Izstrādāt empīrisko daļu ar kvalitatīvo pētniecības metožu palīdzību (fokusa grupas intervija ar esošo un potenciālo patērētāju segmentu, dziļā intervija ar SIA MADARA Cosmetics zīmola un mārketinga direktori Z. Ruginu, eksperta viedoklis, respondentu anketas).
- Veikt kvalitatīvo pētniecības metožu datu analīzi.
Bakalaura darba hipotēze: Latvijas patērētājs nav gatavs maksāt lielu naudas summu par Latvijā ražotu produktu.
Darba izpildes gaitā tika secināts, ka Latvijas patērētājs vēl neizprot ekokosmētikas labo nozīmi uz cilvēka veselību un apkārtējo vidi, tāpēc ir nepieciešams veikt mārketinga komunikācijas ar mērķi izglītot sabiedrību par ekoloģiski tīriem un dabiskiem produktiem un to nozīmi.
Atslēgvārdi: ekoloģija, reklāma, mārketings, zīmols, zīmola identitāte, zīmola virzīšana tirgū, mārketinga komunikācijas, kvalitatīvās pētniecības metodes. The theme of the bachelor paper is “Positioning and Promotion of Latvian Ecocosmetics Brand MADARA in the Market”.
The aim of the research is to analyse the positioning and promotion of Latvian ecocosmetics brand MADARA in the market with the help of marketing and advertising activities. The present bachelor paper deals with the following problems:
1)Consumer market in Latvia is distrustful and inert to recognize the virtues, natural ingredients and high quality of ecocosmetics.
2)Latvian Brand MADARA products are mainly produced and targeted at Western European consumers.
3)People view domestic products as lacking quality and not worth their price.
To achieve the aim, the following enabling objectives were set:
- Theoretical framework (V. Olinss, A. Arvidsson, A. Wheeler, V. Praude, J.E. Niedrītis, K. Blois, S. Veinberga, R.L. Dilenschneider, R. White, T. Brauns, A. Kroplijs, M. Raščevska, D. Silverman, A.A. Berger).;
- To develop the empirical part with the help of qualitative research methods (interview with existing and potential consumer segment, in-depth interview with MADARA Cosmetics Ltd. Brand and marketing director Z. Rugina, expert’s opinion, questionnaires);
- To analyse data obtained by means of qualitative research methods.
The hypothesis of the bachelor paper is the following: consumers in Latvia are not ready to spend considerable sums of money for a product produced in Latvia.
While working on the research, the author concluded that consumers in Latvia are not yet aware of the value and positive effects of ecocosmetics on our health and environment, therefore it is necessary to establish and improve marketing communications with the aim to educate the society about ecologically clean and natural products and their significance.
Key terms: ecology, advertising, marketing, brand, designing brand identity, brand recognition promotion, marketing communications, qualitative research methods.