Sievietes tēla konstrukcija uz žurnālu "Lilit" un "Pastaiga" vākiem laika posmā no 2005. ─ 2008.gadam
Author
Kalnāja, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā "Sievietes tēla konstrukcija uz žurnālu Lilit un Pastaiga vākiem laika posmā no 2005 - 2008 gadam" galvenā ideja ir sievietes tēla reprezentācija uz žurnālu Lilit un Pastaiga vākiem. Autore darbā izvirza hipotēzi: Sieviešu žurnāli Pastaiga un Lilit sievietes ķermeni uz žurnālu vākiem pasniedz noteiktām prasībām atbilstoši, konstruējot to kā sāblonu, kam līdzināties.
Bakalaura darbā hipotēze tiek pamatota un pierādīta.
Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā autore apskata teoriju par vizuālo vēstījumu, ķermeni kā identitātes veidošanas instrumentu, cilvēka ķermeņa seksualitāti, skatienu, sievišķību, mediju konstruētajiem ideāliem, got attēla konstrukciju un teoriju par pētniecības metodi - vizuālo kontentnalīzi.
Empīriskā daļa sastāv no vizuālās kontentanalīzes, ka arī dziļajām intervijām. Vizuālā kontentanalīze tiek veikta atbilstoši laika periodam no 2005. gada janvārim līdz 2008. gada maijam, ar mērķi analizēt uz žurnālu Lilit un Pastaiga vāiem reprezentētos sieviešu tēlus.
Kontentnalīzes kritēriji balstīti uz pētnieces Sandras Lī Barktijas izvirzīto ķermeņa redzējuma koncepciju. Darbā kopumā tek izpētīti 80 žurnālu vāki.
Dziļās intervijas tiek veiktas ar četrām perosnām - trīs ekspertiem (žurnāla Pastaiga modes nodaļas redaktori Anitu Altmani, žurnāla Lilit stilisti Vitu radziņu un fotogrāfu Arturu Dubrovski), kā arī žurnālu Pastaiga un Lilit lasītāju Alisi Kolosovu.
Secinājumi tiek veikti, balstoties uz kontentanalīzes kā arī dziļo interviju rezultātiem. The main theme of the bachelor degree paper is „Constuction of the Woman Image on the Covers of Magazines „Lilit” and „Pastaiga” 2005 – 2008.The brought forward hypothese by author is:
The magazines „Pastaiga” and „Lilit” demonstate the female body as the ideal to resemble.
The hypotheses are well grounded and well proved.
The bchelor degree paper consists of theoretical part and empirical research. In the theoretical part the author discusess the theory of visual message, the body as the istrument for constructing the identity of self, sexuality of the human’s body, gaze, feminity, ideāls constructed by media, construction of the photography and visual content analysis.
The empirical part consists of the visual content analysis and depth interwievs. The visual content analysis was done of female image on the covers of magazines „Lilit” and „Pastaiga” (in the period from January 2005 until May 2008).
In the empirical part of bachelor degree paper 80 covers og magazines „Pastaiga” and „Lilit” are analysed . The author also interviwed four people and three eksperts. (The magazine „Pastaiga” fashion editor Anita Altmane, the magazine „Lilit” stylist Vita Radziņa, the photographer Arturs Dubrovskis) and also the woman- reader of magazines „Pastaiga” and „Lilit”.