dc.contributor.advisor | Vugule, Ērika | en_US |
dc.contributor.author | Šica, Ieva | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:21:58Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:21:58Z | |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.other | 31292 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22826 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba nosaukums: Valmieras Viestura vidusskolas vēsture (1725 – 2008)
Diplomdarba autore: Ieva Šica
Diplomdarba vadītāja: Mag.paed. Ērika Vugule
Diplomdarbs sastāv: 60 lpp., 2 att., 3 tab., 53 bibl.vienības, 10 pielikumi.
Atslēgvārdi: kultūrvēsturiskais mantojums, tradīcijas, personības attīstība.
Pētījuma mērķis ir izpētīt Valmieras Viestura vidusskolas attīstību un tās devums personības izaugsmē.
Diplomdarbā aplūkota Valmieras pagasta skolu vēsture un Valmieras Viestura vidusskolas attīstība. Izanalizēti skolas vēstures un novadpētniecības materiāli, laikraksti un teorētiskā literatūra. Viestura skola dibināta 1920. gadā pēc 1. pasaules kara, apvienojoties trīs pagasta skolām – Baložu, Ausekļa un Mācītāja. Padomju varas gados 1956. gadā skola tika pārveidota par vidusskolu. Viestura vidusskola ir tradīcijām bagāta un jau no seniem laikiem ievēro un kopj latviešu tradīcijas. Skolai nozīmīgs ir skolēnu teātris „Sprīdītis”, jo tas pastāv jau 50 gadus. Viestura vidusskolas pedagogi ir arī šīs skolas patrioti. Skolēni šeit mācās demokrātiskā un radošā vidē.
Darba autore nonākusi pie secinājuma, ka Valmieras Viestura vidusskola ar seno kultūrvēsturisko un pedagoģisko mantojumu sekmē ikvienas personības attīstību. | en_US |
dc.description.abstract | Name of diploma paper: History of Valmieras Viesturs Secondary school (1725 – 2008)
Authoress of diploma paper: Ieva Šica
Foreman of diploma paper: Mag. paed. Ērika Vagule
Diploma paper consist from: 60 pp., 2 fig., 3 tab., 53 library items, 10 additions.
Keywords: heritage value, traditions, development of personality.
Goal of research is to explore Valmieras Viesturs Secondary school development and contribution in growth of personality.
In diploma paper is looking at history of Valmieras civil parish and Valmieras Viesturs Secondary school development. Analysed school history and local lore materials, journals and theoretical literature. Viesturs school established in 1920 – one year after World War One by uniting three parish schools – Baložu, Ausekļa and Mācītāja. In time when ruled Soviet Union, in year 1956 school has been transformed from school to Secondary school. Viesturs school is rich with traditions and for ages has been noticing and cultivating Latvian traditions. Import thing for school it is it’s pupils theater “Sprīdītis”. Pedagogue from this school also is school patriots. Pupils in this school are studying in democratic and creative environment.
Authoress of this paper has come down to conclusion, that Valmieras Viesturs Secondary school with old heritage value and pedagogic legacy promote development of each personality. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Valmieras Viestura vidusskolas vēsture | en_US |
dc.title.alternative | History of the Valmiera Viesturs secondary school | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |