• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sēņošanas simulators ierīcei "Oculus Rift"

Thumbnail
View/Open
302-43117-Kazimirenoks_Rudolfs_rk10066.pdf (1.660Mb)
Author
Kazimirenoks, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Seļāvo, Leo
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Virtuālā realitāte ir jēdziens, ar ko apzīmē reālās pasaules illūzijas attēlošanu, kas tapusi no datora veidotas mākslīgas 3D vides. Populārākais VR realizēšanas veids ir ar uz galvas stiprināma displeja (HMD) ierīces starpniecību, bet šo ierīču pieejamība pagaidām ir ļoti ierobežota. Pēdējo gadu laikā revolucionāra HDM ierīce Oculus Rift ir iezīmējusi jaunu VR izplatības cēlienu un spēcīgi ietekmē spēļu industrijas attīstību, jaunu izaugsmi. Darba mērķis ir noskaidrot veidu, kā var pielāgot 3D spēles telpu Oculus Rift specifikai tā, lai lietotājs gūtu pēc iespējas realistiskāku sēņošanas procesa simulāciju. ATSLĒGVĀRDI: Virtualā realitāte jeb VR, HMD, Oculus Rift, Unity 3D, sēņošanas simulators.
 
Virtual reality is a term used to indicate the illusion of the real world, which is made of computer generated artificial 3D environment. The most popular way of VR realization is with head mounted display (HMD) device intermediation, but the availability of these devices are limited for now. In the past few years the revolutionary HMD device Oculus Rift has marked a new act of VR spread and has strongly affected gaming industries development, new growth. Authors works objective is to find a way on how to adjust 3D games space for Oculus Rift so that the user would gain the most realistic shroom picking process simulation. KEYWORDS: Virtual reality or VR, HMD, Oculus Rift, Unity 3D, shroom picking simulator.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23136
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV