• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Veiktspējas uzlabošana informācijas sistēmās ar daudzlīmeņu arhitektūru

Thumbnail
View/Open
302-43372-Osins_Augusts_ao08090.pdf (954.3Kb)
Author
Ošiņš, Augusts
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Inkins, Dainis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Programmatūras izplatība mūsdienās ļoti strauji aug, tā tiek pielietota visdažādākajiem mērķiem, no izklaides līdz finanšu un ražošanas pārvaldīšanu. Izmantojot informācijas sistēmas darījumprocesos, tiek sagaidīts, ka tā atvieglos un paātrinās veicamos darbus. Šī iemesla dēļ ir svarīgi, lai izstrādātās sistēmas būtu ātrdarbīgas. Darbā apskatītas informāciju sistēmu arhitektūras, to ātrdarbības problēmas un metodes, kā šīs problēmas novērtēt un risināt. Izmantojot iegūto informāciju izvēlēta Metode R, ar kuru veikts KAVIS (Klienti attiecību vadības informācijas sistēma) sistēmas novērtējums un ātrdarbības uzlabošanas pasākumi. Pēc labojumu veikšanas, novērtēta Metodes R efektivitāte un piemērotība sistēmas ātrdarbības noteikšanai.
 
The prevalence of software is increasing quickly, it is use for many different purposes from entertainment to finance and manufacturing management. When using software in business it is expected that it will facilitate and expedite the process. As a result it is important that the developed systems have good performance. This work evaluates different information system architectures, their performance issues and methods of evaluating and solving the issues. Method R was chosen in order to evaluate KAVIS (client relation management information system) system’s performance and enact improvements. After improving KAVIS system’s performance, the effectiveness and suitability of Method R was evaluated.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23139
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV