Tiešās tirgvedības loma Latvijas ienākošā un vietējā tūrisma attīstībā
Author
Hmieļevska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Ņemot vērā arvien pieaugošo tiešās tirgvedības aktivitāšu pielietojumu tūrisma uzņēmumos, organizācijās un Tūrisma attīstības valsts aģentūrā (turpmāk – aģentūra) par šā darba mērķi izvirzīta tiešās tirgvedības lomas noteikšana Latvijas ienākošā un vietējā tūrisma attīstībā, veicot pētījumu par tūrisma nozares uzņēmumu, nacionālo tūrisma organizāciju un tūrisma asociāciju, kas sniedz ieguldījumu Latvijas kā tūrisma galamērķa attīstībā un popularizēšanā starptautiskajā tirgū, pielietotajiem tiešās tirgvedības instrumentiem.
Mērķa sasniegšanai izvirzīti trīs galvenie uzdevumi:
1.definēt tiešo tirgvedību un noteikt tās vietu kopējā tirgvedības sistēmā;
2.noteikt tiešās tirgvedības piemērotību tūrisma nozarei;
3.veikt pētījumu, aptaujājot tūrisma nozares uzņēmumus, kas nodarbojas ar ienākošo un vietējo tūrismu, par to īstenotajām tiešās tirgvedības aktivitātēm un pielietotajiem instrumentiem.
Uzdevumu realizēšanai šā darba autore tiešo tirgvedību definēja kā produktu, informācijas un reklāmmateriālu nodošanu mērķa patērētājiem ar tādām interaktīvas komunikācijas metodēm un kanāliem, kas sniedz izmērāmu un finansiāli efektīvu atbildes uzvedību, ar mērķi attīstīt nākotnes tirgvedības stratēģijas ilglaicīgas pircēju lojalitātes iegūšanai un uzņēmējdarbības izaugsmes nepārtrauktības nodrošināšanai, un noteica, ka tā veido daļu no kopējās tirgvedības sistēmas, kas var būt būtiska tirgvedības stratēģiju sastāvdaļa.
Izstrādājot darbu, tā autore secināja, ka tiešā tirgvedība ir īpaši piemērota tūrisma nozares uzņēmējdarbības veicināšanai un tūristu galamērķu popularizēšanai.
Veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka visi aptaujātie tūrisma nozares uzņēmumi pielieto tiešo tirgvedību, tomēr pilnībā netiek izmantotas tās sniegtās iespējas un ne vienmēr ievērots viens no galvenajiem tiešās tirgvedības principiem, kas norāda uz nepilnībām klientu datubāžu uzturēšanā un izmantošanā.
Pētījuma rezultātā autore secināja, ka tiešajai tirgvedībai Latvijas ienākošā un vietējā tūrisma attīstībā jau šobrīd ir diezgan nozīmīga loma, bet tā kā vairāki pamatnosacījumi tiešās tirgvedības pielietošanai jau tiek pildīti, kā arī pieaug konkurence tūrisma tirgū, darba autore uzskata, ka Latvijas tūrisma uzņēmumos arvien vairāk tiks izmantots tiešās tirgvedības potenciāls kā rezultātā tās loma vēl pieaugs. Taking into account the continued increase in use of direct marketing by tourism companies, organizations, and the State Agency for Tourism Development (henceforth—agency), the objective of this study is to determine the role of direct marketing in developing tourism to Latvia from abroad, as well as in developing local tourism in Latvia, specifically studying the methods of direct marketing used by a tourism-sector company, a national tourism organization, and a tourism association that popularizes Latvia as a tourism destination in the international market.
Three main tasks were proposed to accomplish the objective:
1.defining direct marketing and determining its role in the larger marketing system;
2.determining the appropriateness of direct marketing for the tourism industry;
3.engaging in a study that surveys tourism-sector enterprises that organize tours of Latvia from abroad as well as locally about their direct marketing activities and methods.
To implement these tasks the author of the work defined direct marketing as the delivering of products, information and advertisement materials to the target customers with such interactive communication methods and channels, that gives measurable and cost effective response with an aim to develop further marketing strategies to acquire long term customer loyalty and to ensure the continuous business development.
Working out the work it’s author concluded that direct marketing is especially approrpriate for promoting the enterpreneurship of tourism industry and for popularization of tourist destination.
The results of the study demonstrate, that currently all survayed tourism-sector enterprises use direct marketing, but the full extent of its opportunities have not been reached, that indicate to the incomplete upkeep and use of client databases.
As a result of the work the author finds that direct marketing has a significant role in Latvia’s incoming and local tourism. Because certain uses of direct marketing have been achieved, the author thinks that as competition grows in the tourism market, the role of direct marketing in Latvia’s incoming and local tourism will grow in the future.