Show simple item record

dc.contributor.advisorVaivads, Jānisen_US
dc.contributor.authorGreco, Stefanoen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:23:19Z
dc.date.available2015-03-24T08:23:19Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16400en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23207
dc.description.abstractŠis pētījums veikts par transporta politikas un biodegvielas attīstību Eiropas Savienības robežās. Biodegviela ir izraudzīta kā risinājums, lai samazinātu siltumnīcas efektu, kas rodas gāzu emisijas rezultātā. Eiropas institūcijas ir celmlauzis attiecīgu regulu ieviešanā, nosakot par obligātu mērķi noteikt biodegvielas patēriņu ES tiesību aktos. Debates ir iezīmētas strīdīgā paradoksā: desmitgadē, biodegviela ir paaugstinājusies tikai priekš vides organizācijām, kaut arī šobrīd tas iezīmējas korupcijā, starptautiskie finansisti un politiķi ir galvenie dalībnieki biodegvielas attīstībā, kā risinājums klimata izmaiņām. Šis paradokss, pamatā ir izveidojies no jaunās zinātniskās izpētes, kuras uzsvars ir uz ispējamās agrodegvielas negatīvās ietekmes uz sociālo, ekonomisko un apkārtējo vidi. Ar dažādu agrodegvielas tipoloģiju analīzi un pētījumu par ietekmi uz dažādām ieinteresētajām pusēm par ES tiesību aktiem, tiks sniegts plašs redzējums par agrodegvielas fenomens un tā sekām. Diskusiju pieaugums starp politiķiem, nevalstiskajām grupas (NVO), ražotājiem, sāk radīt sāk būtiskas sekas attiecībā uz relatīvo pieaugumu nozīmi, kas skar sabiedrisko domu un plašsaziņas līdzekļus. Sākumā agrodegvielas likumdošanas debatēs vairums informācijas avotu neietvēra daudz papildu emisijas, kas iesaistīta ražošanā, savukārt mūsdienās, ar zinātniskās izpētes, tostarp pārējiem mainīgajiem lielumiem, attīstās citu agrodegvielas ražošanas perspektīvu paaudze.en_US
dc.description.abstractThis study will focus on the development of the transport policy and agrofuel within the EU framework. Agrofuels are been selected as a solution to reduce greenhouse gas emissions and European institutions has been pioneer in the policy regulation, establishing mandatory target for agrofuel consumption within the EU legislation. The debate is grounded on a controversial paradox: for decades, biofuels were promoted merely from the environmental organization, while nowadays it seems that corporations, international financiers and politicians are major actors in the development of biofuels as solution to climate change. This paradox mainly is generated from the raise of new scientific study which has point out the possible negative impact of agrofuel in the social, economic and environmental sphere. Through the analysis of the different typologies of agrofuel and the study of the impact of different stakeholders on the EU legislation, it will be provided a wide vision of the agrofuel phenomenon and its implications. The raise of debate between politicians, non-governmental groups (NGOs), producers, scientists starts to have consequences on the relative increase of relevance gained from this topic towards public opinion and the media. In the beginning of the agrofuel legislative debate, most informative sources did not include many additional emissions involved in the production; while nowadays, with the developments of scientific study including other variables, another perspective of the agrofuel’s production is emerging.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleBiodegvielas ražošanas lobija aktivitātes ES politikāen_US
dc.title.alternativeAgrofuel lobby organization and activities in the EU frameworken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record