• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korporatīvās sociālās atbildības ieviešanas priekšrocības un trūkumi: Latvijas, Vācijas un Francijas situācijas analīze

Thumbnail
View/Open
303-23501-Usakova_Jelena_JS08268.pdf (1003.Kb)
Author
Ušakova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Pasaules konkurences apstākļos aizvien aktuālāks kļūst jautājums par uzņēmumu sociālo atbildību. Darba pētnieciskais mērķis ir novērtēt korporatīvās sociālās atbildības (KSA) ieviešanas priekšrocības un trūkumus Latvijas, Francijas un Vācijas telekomunikācijas uzņēmumos, izmantojot nefinanšu atskaites, aprēķinātos finanšu rādītājus un padziļināto interviju, kā arī izstrādāt rīcības programmu uzņēmumu KSA uzlabošanai. Pētījums sniedz praktisku rīcības plānu Latvijas uzņēmumam, kā arī varētu būt noderīgs citiem uzņēmumiem KSA novērtēšanai, salīdzināšanai un analīzei. No apskatītajiem uzņēmumiem, visvairāk attīstīta sociāla atbildība ir Vācijas telekomunikācijas uzņēmumam, neskatoties uz to, ka tā nesniedz lielu tūlītēju finansiālu atdevi. Latvijas uzņēmums stratēģiski pieiet KSA jautājumam, lai tiktu pie vēlamajām mērķauditorijām. Pētījumā ir izmantotas kvantitatīvas un kvalitatīvas metodes, priekšroku dodot kvalitatīvajām metodēm, lai atbildētu uz jautājumiem „kā?” un „kāpēc?”.
 
Corporate Social Responsibility (CSR) is used more and more widely by companies to stay competitive. The purpose of this work is to evaluate CSR implementation advantages and disadvantages in Latvian, French and German telecommunication companies, using non-financial reports, financial data, survey and deep interview method, as well as develop action programme to improve CSR in companies researched. Master thesis gives a practical plan for Latvian company, and it could be also useful for other companies in different industries to evaluate CSR, compare and analyse it. In companies researched, the most socially responsible is German company, though it does not receive the immediate return in financial sense. Latvian company develops CSR programme in strategic way to reach its’ target audiences. The research methods used in master thesis are quantitative, but mostly qualitative, to answer the questions „how?” and „why?”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23301
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV