Korporatīvās sociālās atbildības ieviešanas priekšrocības un trūkumi: Latvijas, Vācijas un Francijas situācijas analīze
Autor
Ušakova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pasaules konkurences apstākļos aizvien aktuālāks kļūst jautājums par uzņēmumu sociālo atbildību. Darba pētnieciskais mērķis ir novērtēt korporatīvās sociālās atbildības (KSA) ieviešanas priekšrocības un trūkumus Latvijas, Francijas un Vācijas telekomunikācijas uzņēmumos, izmantojot nefinanšu atskaites, aprēķinātos finanšu rādītājus un padziļināto interviju, kā arī izstrādāt rīcības programmu uzņēmumu KSA uzlabošanai.
Pētījums sniedz praktisku rīcības plānu Latvijas uzņēmumam, kā arī varētu būt noderīgs citiem uzņēmumiem KSA novērtēšanai, salīdzināšanai un analīzei.
No apskatītajiem uzņēmumiem, visvairāk attīstīta sociāla atbildība ir Vācijas telekomunikācijas uzņēmumam, neskatoties uz to, ka tā nesniedz lielu tūlītēju finansiālu atdevi. Latvijas uzņēmums stratēģiski pieiet KSA jautājumam, lai tiktu pie vēlamajām mērķauditorijām.
Pētījumā ir izmantotas kvantitatīvas un kvalitatīvas metodes, priekšroku dodot kvalitatīvajām metodēm, lai atbildētu uz jautājumiem „kā?” un „kāpēc?”. Corporate Social Responsibility (CSR) is used more and more widely by companies to stay competitive. The purpose of this work is to evaluate CSR implementation advantages and disadvantages in Latvian, French and German telecommunication companies, using non-financial reports, financial data, survey and deep interview method, as well as develop action programme to improve CSR in companies researched.
Master thesis gives a practical plan for Latvian company, and it could be also useful for other companies in different industries to evaluate CSR, compare and analyse it.
In companies researched, the most socially responsible is German company, though it does not receive the immediate return in financial sense. Latvian company develops CSR programme in strategic way to reach its’ target audiences.
The research methods used in master thesis are quantitative, but mostly qualitative, to answer the questions „how?” and „why?”.