Starptautiskā zīmola ietekme uz patērētāja izvēli un uzvedību
Author
Briede, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Zīmolam, kā patērētāja lēmuma pieņemšanas procesa ietekmes faktoram ir ļoti būtiska loma mūsdienu pasaulē. Tā izmantošanas īpatnības un mijedarbība ar citiem informācijas faktoriem ir ļoti svarīgi gan mārketinga pētījumos, gan praksē.
Ar zinātnisko rakstu palīdzību maģistra darbā tika pētīta zīmola jēdziena būtība, tika dots ieskats zīmola attīstības vēsturē, kā arī apskatīti zīmola galvenie elementi un to nozīme. Kā viens no būtiskākiem aspektiem darbā tika apskatīta patērētāja uzvedība, izmantojot vairākus mārketinga modeļus, kā arī tika aplūkoti dažādi zīmola ietekmes faktori attiecībā uz patērētāja izvēli un uzvedību.
Maģistra darba mērķis ir bijis izpētīt Latvijas iedzīvotāju zīmolu preferences informācijas tehnoloģijas jomā, kā arī noskaidrot svarīgus kritērijus preču izvēles un iegādes laikā, noteikt, kuri preču faktori ir būtiskākie un spēlē vislielāko lomu Latvijas patērētāja izvēlē.
Atslēgvārdi: zīmols, zīmola personība, patērētāja uzvedība, patērētāja izvēle, patērētāju attieksme Brand as influence factor has a constitutive role in consumer desicion making process. Its application individuality and interaction with other information cues is important both in theoretical and practical marketing researches.
With a help of scientific articles concept of a brand nature, insight into the history of brand development and brand adressed key elements and meaning were given in this work. As one of the most important aspects of the work, consumer’s behaviour using a number of marketing models was examined, as well as different influentive brand factors regarding consumer’s choice and behaviour were examined.
The aim of graduation work was to explore Latvian customers’ international brand preferencies in information technology, to clarify their important criteria for selection of goods and desicion making, as well as to determine which factors are the most essential and play the greatest role in Latvian consumer choice.
Key words: brand, brand personality, consumer behavior, consumer choice, consumer attitude.