Zaļā ekonomika un valsts tēls: Eiropas pieredze un iespējas Latvijā
Author
Drelle, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Zaļā ekonomika un valsts tēls: Eiropas pieredze un iespējas Latvijā” mērķis ir noskaidrot zaļās ekonomikas potenciālo lomu Latvijas valsts tēla popularizēšanā, aplūkojot citu veiksmīgu valstu zīmolu piemērus zaļās ekonomikas ideju izmantošanā pozicionējot savu tēlu Eiropā.
Darbs veidots trīs daļās, pirmajā daļā pievēršoties zīmola, valsts tēla, kā arī zaļās ekonomikas teorētiskajiem aspektiem. Otrajā daļā tiek raksturots Latvijas tēls Eiropā, kā arī zaļās ekonomikas izpausmes Latvijā. Trešajā daļā tiek aplūkota zaļās ekonomikas ideju izmantošana valsts tēla popularizēšanā, kā piemērus izmantojot Šveices, Zviedrijas un Vācijas pieredzi valsts tēla popularizēšanā, iesaistot tajā zaļās ekonomikas idejas. Darba rezultātā tiek veikta Latvijas zīmola plāna izveide balstoties uz zaļo ekonomiku ka primāro tēla elementu.
Atslēgvārdi: zīmols, zaļā ekonomika, valsts, tēls, zīmolvedības plāns, "zaļais" tēls Bachelor's paper 'Green economy and country brand: experience in Europe and potential in Latvia' aim is to clarify the potential role of green economy for Latvian national brand equity, looking at other sucessful national brand examples in a use of green economy to position its image in Europe. Bachelor's paper thesis: What are the opportunities for green economy in the branding of Latvia?
Paper consists of three parts, in first part describing brand, the country's image and theoretical aspects of green economy. In the second part author describes image of Latvia and expression of green economy in Latvia. Third part is a look at the idea of a green economy as a promotion of natioal image, taking as an example countries with strong brand equity: Switzerland, Sweden and Germany in promoting national brand and involving ideas of green economy. As the result author makes a plan for Latvian brand basing on green economy as the primary brand element.
Keywords: brand, green economy, country