"Eiropas Vienotā Gaisa telpa" iniciatīva un tās ietekme uz gaisa satiksmes drošību Eiropā
Author
Kauķe, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šteinbuka, Inna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Eiropas gaisa satiksmes pārvaldība pašlaik ir sadrumstalota un neefektīva, kas ietekmē drošību, ierobežo jaudu un palēnina lēmumu pieņemšanas procesus. Sliktās pārvaldības dēļ katru gadu rodas aptuveni 5 miljardu EUR papildus izmaksas, un vairāki miljoni tonnu CO2 emisiju.
Maģistra darba mērķis un uzdevumi ir analizēt „Eiropas Vienotās gaisa telpas” iniciatīvas ieviesto reformu ietekmi uz gaisa satiksmes drošību Eiropā, kā arī apskatīt pašreizējo aviācijas drošības kultūru un tās uzlabošanas iespējas. Lai to izdarītu, ir analizēti statistikas dati, galvenie drošības indikatori aviācijā, kā arī veiktas intervijas ar nozarē iesaistītajām personām.
Rezultāti liecina, ka SES iniciatīvas ieviešana ir nepiedodami lēna, un dažādas iniciatīvas daļas atrodas atšķirīgos attīstības posmos un nav apvienotas visaptverošā, integrētā un uz rīcību orientētā ceļvedī. Lai gan daži no vispārējiem drošības indikatoriem ir uzlabojušies gadu laikā, aviācijas drošības kultūrā vērojamas daudzas nepilnības. Current air traffic management in Europe is fragmented and inefficient;it influences safety,limits capacity and slows down decision-making processes.
The poor management generates around €5 billion per annum extra cost as well as several billon tonnes of CO2 emissions.
The aim and objectives of the Thesis is to analyse the reforms introduced by „Single European Sky” initiative and their impact on air transport safety in Europe,as well as examine the current aviation safety culture and its improvement possibilities.Within the framework,analysis of statistical data and main aviation safety indicators was carried out,as well as interviews with stakeholders within the industry.
The implementation of SES initiative has been very slow;various parts of the initiative are in differing stages of development and have not come together into a comprehensive and action-orientated roadmap; even if some general safety indicators have improved,aviation safety culture faces a number of shortcomings.