Krievijas Federācijas Muitas kodeksa un Kopienas Muitas kodeksa harmonizācija muitas tiesiskā regulējuma jomā (preču izcelsmes noteikumi; muitas vērtības noteikšana un preču tarifu klasifikācija)
Author
Amelchenko, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Gromovs, Juris
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Ekonomiskās attiecības starp Krieviju un Eiropas Savienību ir attīstījušās kopš 90-tiem gadiem. Nepartraukta sadarbība starp Krieviju un ES Partnerības un Sadarbības līguma ietvaros, četru kopejo ekonomisko sfēru programmas, Modernizācijas, Partnerības un citu projektu programmās kalpoja par bāzi, lai izveidotu augstas pakāpes līdzīgu muitas likumdošanu no abām pusēm. Muitas kodeksa pieņemšana Krievijas Federācijā 2004. gadā kļuva par svarīgu soli krievu un starptaustiskajā (tai skaitā arī Eiropas) muitas likumdošanas harmonizācijā. Augstāk minētā kodeksa svarīgākās normas un principi palika nemainīgi un tika pārcelti Baltkrievijas republikas, Krieviju republikas un Kazahstāns republikas muitas kodeksā, kas tika pieņemts 2010 gadā. Tomēr, attiecības starp Krieviju un ES ekonomiskajā sfērā pārgāja jaunajā etāpā sakarā ar vienbalsīgo lēmumu par Krievijas iestašanos PTO, ko pieņema darba grupa 2011 gada novembrī Ženēvā. Tāda veidā, talākā muitas likumdošanas harmonizācija starp Baltkrievijas republiku, Krieviju republiku, Kazahstāns republiku un ES kļūst nepieciešama.
Šī izpēte apraksta Krievijas un ES ekonomisko attiecību pamatus muitas regulēšanas jomā, un izskata dažādu Krievijas muitas likumdošanas jomu harmonizācijas jautājumus (preču izcelsmes valsts definēšana, muitas tranzīta procedūra, muitas vērtības definēšana, muitas klasifikācijas definēšana, muitas režīmi/procedūras). Ar mērķi izdarīt secinājumus un izstrādāt rekomendācijas. Darba autors veica augstāk minēto muitas likumdošanas aspektu analīzi, kā arī izmantoja dažadus zinātnes darbus, kas apraksta iespējamās harmonizācijas sfēras un metodes. The EU and Russia economic relationships have been improving since the beginning of 1990’s. Ceaseless cooperation of the European Union and Russia under the framework of Partnership and Cooperation Agreement, four Common Spaces (the Common Economic Space, the Common Space for Security, Freedom and Justice, the Common Space for External Security, and the Common Space for Research and Education), Partnership for Modernisation and other projects provided for establishment of highly approximated system of customs regulation of both sides. Adoption of the Customs Code of the Russian Federation in 2004 was a great step towards harmonisation of the Russian legislative base in line with international, and, particularly, with the EU customs law. The basic norms and principles of the above mentioned Customs Code remained unchanged in the Customs Code of the Customs Union of Republic of Belarus, Republic of Kazakhstan and Russian Federation adopted in 2010. However, the EU and Russia relationships in the sphere of economic cooperation nowadays reached a completely new level with the unanimous approval of the Russia’s WTO accession made by the WTO Working Party in Geneva, November 2011. Thereby, further harmonisation of the customs legislation of the Customs Union of Republic of Belarus, Republic of Kazakhstan and Russian Federation with the EU one becomes necessary.
Present study describes the background of the EU and Russia economic relationships with an accent made on the sphere of customs regulation, and deals with the questions of harmonisation of some spheres of Russian customs legislation. An analysis of the EU and Russian legislation in certain aspects (determination of origin of goods; transit procedure; determination of customs value and tariff classification of goods; customs treatments/procedures) is done, as well as different scientific opinions are studied in order to provide relevant conclusions and recommendations.