• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stomatoloģisko preču mārketings

Thumbnail
View/Open
303-4260-Draule_Inga_id05021.pdf (698.1Kb)
Author
Draule, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Garleja, Rasma
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Stomatoloģisko preču mārketings”. Darba mērķis ir pamatojoties uz teorētisko materiālu un stomatologu aptaujas rezultātu analīzi, veikt stomatoloģisko preču pārdevēju kompāniju mārketinga analīzi no preču virzīšanas tirgū un psiholoģisko aspektu izmantošanas viedokļa, un izstrādāt rekomendācijas stomatoloģisko preču mārketinga procesa uzlabošanai. Darbā pētītas stomatoloģisko preču un mārketinga īpatnības, analizētas preču virzīšanai tirgū izmantotās metodes. Pētīti psiholoģiskie aspekti, kas ietekmē stomatoloģisko preču virzīšanu tirgū. Praktiskajā daļā, izmantojot aptaujas anketu, veikts pētījums Latvijas stomatologu klīnikās, kura ietvaros izpētīts stomatologu viedoklis par stomatoloģisko preču mārketingu. Darba apjoms ir 94 lpp., kas sakārtotas 4 nodaļās ar 13 apakšnodaļām, iekļautas 7 tabulas un 26 attēli.
 
Master thesis ”Marketing of the Dental Products”. The aim of the thesis is to analyse marketing activities of the companies that are selling dental products, focusing on aspects regarding product promotion in the market and usage of psychological aspects, and to work out recommendations how to improve marketing activities for dental products. The study is based on analysis of relevant theories and information acquired from questionnaires from dentists. The thesis consists of three theoretical parts and practical part analysing results from the questionnaires. Based on the analysis, the author provides conclusions and develops suggestions to improve marketing activities of dental products.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23563
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV