Jaunpiebalgas pagasta mežu ainavu elementu izpēte dabaszinību un ģeogrāfijas stundās pamatskolā
Author
Gansone, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Zelča, Līga
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Jaunpiebalgas pagasta mežu ainavu elementu izpēte dabaszinību un ģeogrāfijas stundās pamatskolā paredzēts gan ģeogrāfijas, gan dabaszinību skolotājam mācību procesa laikā, bet sevišķi – septembrī, oktobrī, aprīlī, maijā.
Darba mērķi:
1.Pamudināt jauniešus saudzēt un rūpēties par Latvijas dabas bagātību- mežu, atsevišķiem kokiem, ainavu.
2.Dot ieskatu par mežzinātni, izmantojot skolas apkārtnes mežus.
Ir savākts daudz noderīgu ziņu un datu par Jaunpiebalgas pagastu, kas noderēja gan šajā darbā, gan noderēs visā turpmākajā mācību procesā.
Īpaša uzmanība tika pievērsta tieši pagasta mežiem, dižkokiem, īpatnējiem kokiem.
Izstrādāju arī mācību stundu metodisko materiālu. Ir dokumentētas arī nākotnes ieceres, kur par pamatu kalpos diplomdarbs.
Mežs līdzās zemei un jūrai ir Latvijas lielākā nacionālā bagātība. Zināšanas par mežu, ainavu skolēns var pilnvērtīgi apgūt tikai teoriju savienojot ar praksi brīvā dabā – darbojoties mežā, ainavā. The diploma work ‘’Study of the elements of Yaunpiebalga municipality forest landscapes in the lessons of natural sciences and geography in the primary school’’ is envisaged for the use in geography and natural science lessons, especially in September, October, April, May.
The aims of the work:
1) to encourage the young people to take care of Latvia’s natural riches – forests, peculiar trees, landscape;
2) to give pupils some idea about the forest science by making use of the local forests.
A lot of useful data about Yaunpiebalga municipality have been gathered which will be useful in the further process of studies.
Special attention has been paid to the local forests, big and peculiar trees.
Methodical material for the lessons has been worked out.
Future intentions, based on the diploma work ideas, have been documented.
Forests side by side with the land and sea are the most important natural riches. The young people can get some knowledge about forests only by combining theory with practice in the open air – being busy in the forests, landscape.