Diskursa semiotika: koherence un kohēzija
Author
Ozols, Imants Frederiks
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Dorošenko, Jeļena
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats ir reklāmas diskursa koherentas organizācijas semiotiskie aspekti. Pētījuma pamatā ir hipotētisks pieņēmums, ka vizuālām un vārdiskām zīmēm ir kopīgas raksturīpašības, kas ļauj identificēt tekstiem (vārdiskiem) raksturīgus kohēzijas rīkus jauktos atspoguļojumos, proti tādos, kur satiekas gan vizuālās, gan vārdiskās zīmes. Maģistra darbu veido divas daļas – teorijas izpēte un praktiska, atlasītu reklāmas vēstījumu analīze. The topic of the Master thesis is the semiotic aspects of the coherent organisation of the discourse of the advertisements. The starting point of the research is a hypothesis that pictorial representations share crucial common features with verbal representations and thus a set of cohesive resources usually applied to the later can be adopted to establish a cohesive resource within contexts of mixed – verbal and pictorial representations. The MA thesis comprise a discussion on the relevant theory and a practical analysis of the selected advertising messages.