• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultūras mācīšanas pieejas franču valodas mācību grāmatās iesācējiem

Thumbnail
View/Open
306-383-bak.d._ar_grafikiem_printeetais_(1).pdf (1.057Mb)
Author
Romanosa, Terēza
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Olga
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Franču valoda ir sastopama visos pasaules nostūros, šobrīd Frankofonijā ir 77 valstis: 57 dalībvalstis un valdības, kā arī 20 valstis ar novērotāja statusu. Franču valodā runājošo skaits pakāpeniski pieaug. Tā ir valodas mācīšana, kas ir viens no valodas izplatīšanās veidiem un valodas mācīšanas neatņemama sastāvdaļa ir kultūra. Šī darba tēma ir kultūras apmācības pieejas un principi franču valodas mācību grāmatās iesācējiem (A1 līmenis). Darba mērķis ir aplūkot kultūras apmācības attīstību, balstoties uz mācību grāmatām, kurās izmantotas atšķirīgas pieejas. Lai noskaidrotu, kā atšķiras kultūras apmācība dažādās pieejās, tiek izvirzīti trīs darba uzdevumi : pirmkārt, definēt kultūru franču valodas apmācības kontekstā, otrkārt, izpētīt dažādās valodas apmācības pieejas, lai noskaidrotu, kādi principi tajās tiek izmantoti apmācot kultūru, treškārt, analizēt mācību grāmatas franču valodā iesācējiem. Darbu veido divas daļas, teorētiskā un praktiskā.
 
The French language is represented all around the world, at present the International Organization of la Francophonie comprises 57 member states and governments, three associate members and twenty observers. The number of French speakers constantly increases. An integral part of teaching language is culture. The topic of this paper is the cultural teaching approaches and principles in the French language textbooks for beginners (level A1). The goal of the paper is to examine the correlation between culture and language from the viewpoint of language teaching. To find out how cultural teaching approaches differ, three main tasks are put forward: First of all, defining culture in the context of teaching French; second, researching different approaches to teaching language to find out what principles are employed when teaching about culture; and third, analyzing the French language textbooks for beginners (level A1). The research is comprised of two parts, theoretical and practical.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24211
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV