Leksiskie valodas izteiksmes līdzekļi reklāmā
Author
Loca, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā aplūkoti leksiskie izteiksmes līdzekļi un to lietojums reklāmā.
Tēma tika izvēlēta, jo reklāmās izmantoto leksisko izteiksmes līdzekļu analīze palīdz izprast kā dažādi leksiskie izteiksmes līdzekļi ietekmē mērķauditoriju.
Darbā tika izmantota kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma metode. Kvantitatīvā metode tika izmantota, lai noteiktu kuri leksiskie izteiksmes līdzekļi reklāmās izmantoti biežāk un kuri retāk. Kvalitatīvā metode tika izmantota, lai izpētītu kā leksiskie izteiksmes līdzekļi ietekmē pircēju izvēli. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka leksisko izteiksmes līdzekļu lietojums reklāmās ietekmē pircējus dažādos veidos, piemēram,
Atslēgas vārdi: leksiskie izteiksmes līdzekļi, reklāma, valoda, pircēju izvēle, ietekme In this bachelor paper lexical stylistic devices and their usage in advertising have been investigated.
The theme was chosen because the research on the usage of lexical stylistic devices in advertisements helps to understand how different lexical stylistic devices affect the target audience.
Both, the qualitative and the quantitative research methods were applied in the study. The quantitative method was used for the purpose of determining which lexical stylistic devices are used more frequently and which are used less frequently in print advertisements. The qualitative method was used to investigate how lexical stylistic devices affect the choice of consumers. The results obtained allow to draw the conclusions that the usage of lexical stylistic devices in advertisements influences the choice of the consumers in different ways, for example, by the use of manipulation.
Key words: lexical stylistic devices, advertisement, language, costumer's choice, influence