Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vinetaen_US
dc.contributor.authorIvbule, Kristaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:26:12Z
dc.date.available2015-03-24T08:26:12Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43095en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24293
dc.description.abstractŠis darbs atspoguļo frazeoloģismu lietojumu rakstos par personālvadības jautājumiem, uzrādot to lietojuma biežumu, kā arī iztirzājot to nozīmi un semantiskās klasifikācijas trīs pakāpju analīzi. Raksti ir apkopoti no trim dažādiem multimediju avotiem: Workforce Magazine, BLR – Business and Legal Resources, and Human Resources IQ. Tā kā frazeoloģismi kā valodas līdzekļi ir plaši izmantoti mūsdienu angļu valodā, tad pētījuma mērķis ir izpētīt, aprakstīt un analizēt frazeoloģismu nozīmi rakstos par personālvadības jautājumiem. Pētījumā ir pielietotas kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes, tas ir, literatūras analīze, diskursa analīze, aprakstoša interpretācija un frazeoloģismu lietojuma biežuma analīze. Pētījuma rezultāti parāda, ka frazeoloģismi rakstos par personālvadības jautājumiem ir lietoti vidēji bieži. Visbiežāk lietotā semantiskā klasifikācija ir vidēji idiomātiski frazeoloģismi, kam seko pilnīgi idiomātiski un neidiomātiski frazeoloģismi. Frazeoloģismi ir lietoti rakstos par personālvadības jautājumiem, lai radītu spilgtu un dzīvu valodu, plūstošus un sadzīviska rakstura tekstus, kā arī, lai izvairītos no monotonijas valodā. Partikulu funkcijas piešķir valodai kustīgumu, kā arī pārliecinātāku raksta vēstījumu. Atslēgas vārdi: frazeoloģismi, partikulas, neidiomātiski frazioloģismi, vidēji idiomātiski frazioloģismi, pilnīgi idiomātiski frazioloģismi, raksti par personālvadības jautājumiem, biznesa diskurssen_US
dc.description.abstractThe present paper reflects the use of phrasal verbs in human resource articles by presenting their frequency and discussing the meaning and three-degree scale of semantic classification of phrasal verbs. Articles are collected from three different multimedia sources: Workforce Magazine, BLR – Business and Legal Resources, and Human Resources IQ. Since phrasal verbs are language features that are commonly applied in modern English, the aim of the research is to investigate, describe and analyse the use of phrasal verbs in human resource articles. The applied research methods are qualitative and quantitative, that is, literature review, discourse analysis, descriptive interpretation and the analysis of the frequency of phrasal verbs. The results of the research reveal that phrasal verbs in human resource articles are used semi-frequently. The semantic classification applied most frequently is semi-idiomatic phrasal verbs followed by fully-idiomatic phrasal verbs and non-idiomatic phrasal verbs. The reason of using phrasal verbs in human resource articles is to create colourful, live, fluent and colloquial texts to avoid monotony in the language. The functions of the particles create motion to the language as well as add persuasiveness to the message of the article. Key words: phrasal verbs, particles, non-idiomatic phrasal verbs, semi-idiomatic phrasal verbs, fully-idiomatic phrasal verbs, human resource articles, business discourseen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleFrazeoloģismu lietojums rakstos par personālvadības jautājumiemen_US
dc.title.alternativeUse of Phrasal Verbs in Human Resource Articlesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record