Starptautisko pasažieru dzelzceļa pārvadājumu tiesiskais regulējums
Author
Kņazeva, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Bojārs, Juris
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā izskatītā pamatproblēma ir izteikta tēzē, ka Eirāzijas kontinentā piemērojamo normatīvo aktu daudzveidība starptautisko pasažieru dzelzceļa pārvadājumu jomā traucē vienotas pasažieru dzelzceļa pārvadājumu tiesiskās telpas izveidei, kavē starptautisko pasažieru dzelzceļa pārvadājumu attīstību un negatīvi ietekmē pasažieru tiesību aizsardzību.
Lai vispusīgi izskatītu iepriekš minēto problēmu, ir izvirzīts šāds mērķis: „Noteikt, cik lielā mērā atšķirīgas tiesību sistēmas, kuras regulē starptautisko pasažieru dzelzceļu pārvadājumus, veicina vai aizkavē pasažieru pārvadājumus”.
Darbā ir secināts, ka Eirāzijas kontinentā paralēli darbojas vairākas tiesību sistēmas, kas kavē starptautisko pasažieru dzelzceļa pārvadājumu attīstību un ierobežo gan pasažieru, gan pārvadātāju tiesību un interešu aizsardzības iespējas. Darba priekšlikumi paredz tiesību sistēmu tuvināšanos, to mijiedarbības izpēti un tiesību, un institucionālās reformas starptautiskajos pasažieru dzelzceļa pārvadājumos. The main point of the Master papers is expressed in the thesis that multiplicity of the legal acts in the sphere of the international passenger carriage by railway in Eurasia interferes forming of the unified legal space for railway passenger carriage, development of the international passenger carriage by railway and influence in negative way the defense of the passengers’ rights.
To review far and wide the above mentioned main point such aim was highlighted: “To define, how many differences exist between legal systems, which regulate international passenger carriage by railway, facilitate and interfere carriage of the passengers”.
The conclusion of the Master papers is that there are several legal systems in Eurasia which works in parallel way, and such situation interferes development of the international passenger carriage by railway and limits possibilities of passengers and carriers to defend their rights and interests. Proposals of the master papers offer approximation of the legal systems, research of their interaction and legal and institutional reforms in the sphere of international passenger carriage by railway.