Tirdzniecības parka "Alfa" veidotais un auditorijas uztvertais tēls
Автор
Mūriņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Tirdzniecības parka „Alfa” veidotais un auditorijas uztvertais tēls” galvenais mērķis ir noskaidrot, kā t/p „Alfa” veido savu tēlu un kā to uztver auditorija.
Bakalaura darbs sastāv no trim daļām – teorētiskās daļas, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots mārketinga jēdziens, mārketinga komunikācijas elementi, tēla jēdziens, tēla funkcijas, tēls mārketingā, tēla veidošana un Minsteres Universitātes komunikācijas zinātnes profesora Klausa Mertena tēla teorija.
Darba empīriskajā daļā tiek analizētas intervijas ar t/p „Alfa” pārstāvjiem, noskaidrojot, kā t/p veido savu tēlu. Bakalaura darbā tiek aplūkots „Alfas” tēls četros preses izdevumos – Dienā, Latvijas Avīzē, Neatkarīgajā Rīta Avīzē un Rīgas Balsī. Lai uzzinātu, kā auditorija uztver t/p tēlu, darba ietvaros tika veikta iedzīvotāju aptauja. Aptauja tika veikta gan t/p „Alfa” teritorijā, gan elektroniski, izmantojot interneta mājas lapu visidati.lv.
Bakalaura darba noslēgumā tika secināts, ka t/p „Alfa” savu tēlu veido ar mārketinga aktivitātēm, uzsverot, ka „Alfa” ir labākais t/p, tā ir vieta visai ģimenei, kurā var iemīlēties jaunās lietās, turklāt sabiedrība t/p „Alfa” uztver tikai kā vietu, kur var iegādāties jaunas lietas. Sabiedrības uztvertais t/p tēls nesakrīt ar t/p „Alfa” veidoto tēlu.
Atslēgvārdi: Tirdzniecības parks „Alfa”, tēls, mārketings, sabiedriskās attiecības, reklāma. The theme of the term paper is „The image created by „Alfa” Retail Park and received by the audience”. The aim of this paper is to clear how „Alfa” makes their image and how audience comprehend it.
The paper consist of three parts – theoretical, methodology and empirical. In the theoretical part there are theoretic about marketing, about marketing comunication, about image, about image functions, image in marketing and K. Mertena image theory.
In the empiric part there are interview analyses with „Alfas” representatives, clearing how “Alfa” makes their image. In the bachelor paper is clarify image in the four presses – Diena, Latvijas Avīzē, Neatkarīgā Rīta Avīze and Rīgas Balss. For knowing what are thinking audience about image of “Alfa” there is questionnaire analysis. Questionnaire analysis was realized in the “Alfa” territory and also with internet home page visidati.lv mediatory.
At the end of the bachelor paper is conclusion that “Alfa” makes their image with marketing activities, impression that “Alfa” is the best shopping centre for all family, where everyone fall in love in new things. Audience comprehends “Alfa” like place where they can only bay a new things. Audience comprehended image differ from image witch set Retail Park “Alfa”.
Key words: Shopping centre “Alfa”, image, marketing, public relation, advertising.