Show simple item record

dc.contributor.advisorBrikše, Intaen_US
dc.contributor.authorČudinova, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:00Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:00Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15140en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24515
dc.description.abstractBakalaura darba «Ekonomiskais un politiskais diskurss pašvaldības priekšvēlēšanu kampaņā: Ventas Balss un Pričals 2009.gadā» pamatā ir teorija, ka galvenā politisko diskursu raksturojošā iezīme ir sabiedriskās domas ietekmēšana, ar masu mediju starpniecību pamudinot cilvēkus uz rīcību, ko viņi paši apzināti nedarītu. Ņemot vērā, ka pašvaldību vēlēšanas ir lokāla mēroga pasākums un priekšvēlēšanu aģitācija notiek katras pilsētas un/vai rajona robežās, šī darba ietvaros ir izpētīti divi vienīgie Ventspils pilsētā iznākošie laikraksti – Ventas Balss un Pričals. Par analīzes perioda atskaites punktu izvēlēts 2009.gada 17.aprīlis – diena, kad sāka iznākt opozicionārais laikraksts, bet to noslēdz 1.jūnijs – diena, kad notika pašvaldību vēlēšanas. Izanalizējot ar kontentanalīzes palīdzību 308 publikācijas par priekšvēlēšanu tematiku, secināts, ka abos laikrakstos vieni un tie paši notikumi (tostarp politisko spēku aktivitātes) atspoguļoti un vadošo politisko partiju līderi – Ventspils pilsētas mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij) un Ventspils domes deputāts Vladislavs Šafranskis (Saskaņas centrs) – raksturoti ļoti atšķirīgi. Pierādīts arī, ka abi laikraksti ir ekonomiski atkarīgi no partijām, kuras pārstāv minētie politiķi, tālab šie izdevumi priekšvēlēšanu laikā pildīja aģitatoru lomu un bija orientēti uz konkrētu politisko spēku interešu aizstāvēšanu. Tādējādi laikraksti Ventas Balss un Pričals redakcionālā politika neatbilst Latvijas Žurnālistikas ētikas principiem, attiecīgi – tie nav neatkarīgi un tajos atspoguļotā informācija par dažādām ekonomiska un politiska rakstura tēmām nav objektīva. Minētais piemērs atspoguļo kopējo vietējo mediju tirgu raksturojošo tendenci – Latvijas mediji ir finansiāli atkarīgi no dažādu politisko spēku un savu īpašnieku, kuri priekšvēlēšanu laikā «cenzē» to saturu, interesēm. Tas ir bīstami sabiedrībai, jo vēlētāji vairāk vai mazāk objektīvu informāciju par notiekošo uzzina, lietojot vairākus medijus vienlaikus.en_US
dc.description.abstractThe primary methodology for the work “Ekonomic and Politic discourse in the contecst of local elections 2009 in Ventas Balss and Prichal” is content analysis of the political discourse. To prove the theory of manipulative feature of a political discourse, I implemented the research part. The aim of the manipulation is pushing elector to do things, otherwise remaining undone, by using means of mass-media. On the basis of the political discourse theory I analysed two local newspapers Ventas Balss & Pričals. I selected that particular mass-media, because local elections took place at Ventspils. I analysed publications since April 17, starting from the beginning of publications in the opposing newspaper. End of the analysed period is June 1, the elections day. Comparison of 308 articles by means of content-analysis revealed that two local newspapers interpreted single events and policy actions in a different way, as well as described competing politics Aivars Lembergs and Vladislavs Shafransky from opposing points of views. Since both media are somehow economically dependent from political parties Latvijai un Ventspilij and Saskanas centrs, I defined that activity of both newspapers as propaganda, aimed to protect interests of specific political parties. Which means that editorial policy of those particular newspapers does not comply to the principles of Latvian journalism Code of Ethics, thus that media cannot be named «independent»? This example describes the prevailing trend of economical dependency of Latvian media from political parties and shareholders, who virtually censor the media content during the elections. This is dangerous, because it forces consumer to compile more or less informed opinion by consuming the content of several media simultaneously. consuming the content of several media simultaneously.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleEkonomiskais un politiskais diskurss pašvaldības priekšvēlēšanu kampaņā: Ventas Balss un Pričals 2009. gadāen_US
dc.title.alternativeMunicipal elections campaign in political and economical discourse in "Ventas Balss" and "Prical" newspapers in 2009en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record