Divu konkurējošu lokālo laikrakstu satura struktūras atbilstības auditorijas vajadzībām salīdzinājums Alūksnes rajona laikraksti „Alūksnes Ziņas” un „Malienas Ziņas” (2005.)
Author
Vīksna, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Izstrādātā bakalaura darba tēma ir „Divu konkurējošu lokālu laikrakstu satura struktūras atbilstības auditorijas vajadzībām salīdzinājums /Alūksnes rajona laikraksti „Alūksnes Ziņas” (AZ) un „Malienas Ziņas” (MZ) 2005.gads/”. Kā pētniecisko problēmu autore savā darbā izvēlējās aplūkot un analizēt, kas veicina divu lokālu preses izdevumu pastāvēšanu nelielā kopienā – Alūksnes rajonā – konkurences apstākļos un cīņā par vienu un to pašu auditoriju, kurai savukārt ir noteiktas vajadzības un gaidas no šiem medijiem. Tā kā šāds pētījums par Alūksnes rajona lokālajiem laikrakstiem AZ un MZ līdz šim nav veikts, tas ir nozīmīgs Latvijas lokālo mediju pētniecībā.
Darba atslēgas vārdi ir: mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, auditorija, lasītāju vajadzības, lasītāju gaidas, lokālie laikraksti, kontentanalīze, fokusa grupas intervija. The title of the bachelor’s paper is “ The Comparison of Adequacy of Content Structure to the Target Audience of Two Local Competing Newspapers / Newspapers of Alūksne District “Alūksnes Ziņas” (AZ) and “Malienas Ziņas” (MZ) 2005”. The author of the work has studied and analysed the factors that promote the existence of two local newspapers in a small community – Alūksne District – while facing the competition to attract the same target audience which has definite needs and wishes. It is an important study of Latvia local media as no studies about Alūksne District local newspapers AZ and MZ were made before.
Key words: the theory of media use and satisfaction, target audience, readers’ needs, readers’ wishes, local newspapers, content analysis, focus group interview.