Droša interneta vide bērniem publiskajās bibliotēkās
Author
Gūte, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Internets mūsdienās ir viens no visvieglāk pieejamajiem masu saziņas, kā arī informācijas ieguves līdzekļiem. Tehnoloģijas ikdienā kļūst brīvi pieejamas mājās, skolās, arī bibliotēkās, līdz ar to ienākšanu arī bērnu ikdienā var rasties dažādi apdraudējumi, kas var būt saistīti ar dažāda veida vardarbību, kā arī citu negatīvu pieredzi.
Palielinoties pusaudžu interesei par internetu, nākas saskarties ar dažādām problēmām, viena no lielākajām - kā nodrošināt atbilstošu interneta vidi bērniem publiskajās bibliotēkās, ņemot vērā to vajadzības un vecumu? Vai bibliotēkās tiek domāts par to kā veidot drošu interneta vidi?
Lielākā daļa pusaudžu gan ir informēta par nevēlamām sekām ar ko var saskarties lietojot internetu, taču sev tos neuzskata par reāliem draudiem.
Pētījuma gaitā raksturotas pusaudžu vecumposma īpatnības, saistot tās ar bērnu uzvedību ikdienā bibliotēkā. Iegūtie dati rāda situāciju Latvijā šobrīd. The Internet today is one of the most easily available mass media, as well as information seeking place. Technologies becomes freely available in homes, schools, and libraries, these entries of the children's daily lives may be due to various risks, which may be associated with different types of violence and other negative experiences.
The increase in teenage interest in the Internet, face many challenges, one of the largest – how to provide appropriate online environment for children in public libraries, given their needs and age? Are libraries thinking how to create a safe online environment?
Most teenagers are well aware of the adverse effects which can be contacted using the Internet, but they does not consider that as a real threat
. The available data show the situation in Latvian at the moment.