Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu mijiedarbība 10. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņā: politiskās apvienības "Par Labu Latviju!" (PLL) rāmējumi PLL preses relīzēs un nacionālās dienas preses publikācijās (2010.gada jūnijs - 2010.gada oktobris)
Автор
Runča, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba „Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu mijiedarbība 10. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņā: politiskās apvienības "Par Labu Latviju!" (PLL) rāmējumi PLL preses relīzēs un nacionālās dienas preses publikācijās (2010.gada jūnijs - 2010.gada oktobris)” pētījuma problēma ir politisko sabiedrisko attiecību (turpmāk tekstā - SA) spēja būtiski ietekmēt mediju rāmējumus, publikāciju tēmas un to parādīšanās laiku nacionālās dienas preses izdevumos priekšvēlēšanu periodā.
Maģistra darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīta žurnālistu un SA mijiedarbība, balstoties uz rekonstruktīvo pieeju kā sabiedrisko attiecību teoriju, interefikācijas modeli, kā arī rāmēšanas teoriju. Metodoloģijas daļā aprakstīta satura analīze un daļēji strukturētās intervijas kā datu vākšanas metodes, kā arī pamatotā teorija kā datu analīzes metode. Maģistra darba empīriskajā daļā izklāstīti PLL SA un izvēlēto nacionālās dienas preses izdevumu mijiedarbības rezultāti un šo rezultātu skaidrojumi no SA speciālistu un žurnālistu puses. Balstoties uz pētījuma rezultātiem tiek secināts, ka politisko sabiedrisko attiecību iespēja būtiski ietekmēt laikrakstu saturu atkarīga no žurnālistu un SA pārstāvju savstarpējās mijiedarbības kvalitātes.
Atslēgvārdi: politiskā komunikācija, politiskās sabiedriskās attiecības, prese, rāmēšana, interefikācijas modelis, priekšvēlēšanu kampaņas komunikācija, Par Labu Latviju (PLL). The problem researched in the Master’s thesis „Interaction between public relations practitioners and journalists at the pre-election campaign of 10th Saeima: political bloc "For a Good Latvia!" (FGL) frames into the FGL press releases and national daily press publications (from 2010 June to 2010 October)” is the ability of political public relations (hereinafter – PR) to substantially influence the media frames, themes of publications, and the timing of their appearance in the publications of national daily media during the pre-election period.
The Master’s thesis consists of theoretical, methodological and empirical parts. The interaction of journalists and PR is described in the theoretical part, the description is based on the reconstructive approach as a theory of public relations, intereffication model, as well as on the framing theory. The methodological part of the thesis comprises the description of content analysis, and, in part, structured interviews as data accumulation methods, as well as grounded theory as the method of data analysis. In the empirical part of the thesis the results of interaction between PR of FGL and selected national daily press publications, as well as commentary on such results made by PR practitioners and journalists, has been disclosed.
On the basis of the results of the research a conclusion is made that the ability of political public relations to influence substantially the contents of mass media depends on the quality of mutual interaction between journalists and PR representatives.
Key words: political communication, political public relations, national daily newspapers, framing, intereffication model, pre-election campaign communication, political bloc "For a Good Latvia!" (FGL)