Spilgto atmiņu fenomena analīze mediju komunikacijā: Latvijas Krājbankas maksātnespējas gadījuma analīze
Autor
Zālīte, Elīna Elisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba „Spilgto atmiņu fenomena analīze mediju komunikācijā: Latvijas Krājbankas maksātnespējas gadījuma analīze” mērķis ir noskaidrot vai pētnieku, Rodžera Brouna un Džeimsa Kulika (Roger Brown and James Kulik, 1977), Flashbulb jeb spilgto atmiņu fenomena struktūra darbojas arī Latvijas Krājbankas maksātnespējas gadījumā, kā arī noskaidrot kādus medijus visbiežāk izvēlas mediju auditorija.
Pētījums balstās uz Rodžera Brouna un Džeimsa Kulika, Flashbulb jeb spilgto atmiņu fenomena teoriju. Kā pētījuma metodes tika izmantotas: aptauja, daļēji strukturēta intervija un kontentanalīze.
Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka izvirzītā hipotēze apstiprinās tikai daļēji, jo personas, kas nav tieši saistītas ar Latvijas Krājbanku, un kuras šis notikums neietekmē izjūt vienaldzību, kā arī nav ieinteresētas šajā notikumā. Respektīvi, lai gan šis notikums ir svarīgs Latvijas līmenī, tikai viena daļa sabiedrības atcerēsies to pēc spilgto atmiņu struktūras.
Pētījumā pierādījies, ka visbiežāk izmantojamais mediju veids ir internets, ko var skaidrota ar tā vieglo pieejamību un ērto izmantošanu.
Darbs ietver sevī četras daļas: teorētisko, metodoloģisko, empīrisko un analītisko.
Atslēgvārdi: atcerēšanās, zibspuldzes atmiņas, Krājbankas maksātnespēja, mediju lietotājs The aim of my bachelor thesis „Analysis of flashbulb memories in media communication: case study of Latvijas Krājbanka insolvency” is to test the existence of Flashbulb memories (Brown, Kulik, 1977), in case of the insolvency of bank “Latvijas Krājbanka”. A secondary aim is to find out what kind of media is chosen by the audience.
The research is based on the Flashbulb memory theory formulated by Roger Brown and James Kulik. Survey, structured interview and content analysis were used as primary research methods.
The results of the research only partially confirm original hypothesis. Some of the test persons (unrelated to and not affected by the crash of "Latvijas Krājbanka") have not generated Flashbulb structures. In general it can be concluded that although the insolvency of “Latvijas Krājbanka” has an importance in the whole country, only a particular part of the society will remember it according to the structure of flashbulb memory.
The research has approved that the Internet is the most used media because of its ease of availability and convenience for use.
Key words: remembering, flashbulb memory, Krajbanka insolvency, media user