Show simple item record

dc.contributor.advisorSkudra, Ojārsen_US
dc.contributor.authorGolovko, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:11Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:11Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2318en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24584
dc.description.abstractDivu pušu sadarbības efektivitātes pamatā ir viņu vienošanās par to, kā jādefinē un kā jādomā par kopēju darba laukumu. Bez šādas vienošanās būs apgrūtināta gan stratēģijas, gan taktikas izvēle, gan arī kopēja darba operacionālā puse. Viens no nozīmīgākajiem sabiedrisko attiecību lauka teorētiķiem Džeimss Grunigs šo mehānismu sauc par pasaules uzskata (worldview) efektu. Pēc šī darba autores pasaules uzskata tādas vienošanās un uzturēšanas instruments ir komunikācijas. Komunikācijas menedžments ir veids, kā nodrošināt uzņēmuma pastāvēšanu un veicināt tā attīstību mainīgajā vidē. Tā nav papildus piedeva, bet gan uzņēmuma vadības veids. Grunigs uzskata, ka komunikācijas menedžments ir efektīvs tad, ja uzņēmumu vadība jūt nepieciešamību pēc tā, bet komunikācijas speciālisti ir tik profesionāli izglītoti, ka spēj nodrošināt šo pieprasījumu. Tādējādi šis process ir abpusējs, kad gan uzņēmuma vadītāji ietekmē realizējamas sabiedrisko attiecību prakses uzņēmumā, gan sabiedrisko attiecību speciālists ar savu profesionalitāti apstiprinot SA efektivitāti, ietekmē vadītāju pasaules uzskatu sabiedriskajās attiecībās. Šis darbs ir veltīts tieši uzņēmumu vadītāju pasaules uzskata nozīmes pētījumam sabiedriskajās attiecībās. Darba mērķis ir noskaidrot dominējošo pasaules uzskatu sabiedriskajās attiecības uzņēmumu vadītajiem. Darba uzdevumi paredz noteikta pasaules uzskata salīdzinājumu ar sabiedrisko attiecību realizētajam praksēm sadarbībā starp uzņēmumiem un tas sabiedrisko attiecību aģentūru. Tādējādi ir iespējams noteikt Latvijā uzņēmumu vadītāju pasaules uzskatu sabiedriskajās attiecībās un noteikt kādā veidā tas ietekmē realizētās SA prakses. Empīriskā pētījuma ietvaros, izmantojot kā pētījuma metodi jaukto pieeju, tika intervēti un kvantitatīvi tika aptaujāti tādi uzņēmumu vadītāji, kam ir pieredze sadarbība ar sabiedrisko attiecību aģentūru.en_US
dc.description.abstractThe author of Master thesis “Significance of worldview of corporate management in public relations and cooperation with PR agency: example of "SAB" (2005-2006)” Jelena Golovko, a Master program student in communication science in the faculty of Social Sciences of the University of Latvia. Thesis supervisor . Dr.hist. Mr. Ojārs Skudra. The base of two sides cooperation is their common understanding of common working. Without that contract strategy and tactics of a common project would be annoyed. One of the greatest public relations theorists James Grunig identify this mechanism and define it as effect of worldview. In according to Master thesis author worldview such a contract developing and maintaining tool is communication. Communication managements is a way, how to insure a corporate developing in changeable environment. Communication management is not a peripheral addition, but the way for corporate management. Grunig considers, that communication management is efficient when corporate management testify its necessity and communication specialists are professional so far to provide this demand. Thereby this process is reversible, as corporate management influence PR practice for its corporation, and PR specialist is able to influence corporate management worldview for PR by providing and keeping high professional public relations. The purpose of this Master thesis is to study out and analyze the worldview for public relations of corporate management and its significance for PR practice and cooperation with a PR agency. This Master thesis research method is mixed method, combing semi - structural interview and questionnaire.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleUzņēmumu vadības pasaules uzskata nozīme sabiedriskajās attiecībās un sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru: "Sabiedrisko attiecību biroja" gadījums (2005.-2006.)en_US
dc.title.alternativeSignificance of worldview of corporate management in public relations and cooperation with public relations agency: example of "Sabiedrisko attiecību birojs" (2005-2006)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record