Show simple item record

dc.contributor.advisorUlnicāne-Ozoliņa, Ingaen_US
dc.contributor.authorAlekse, Madaraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:13Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:13Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other24862en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24600
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Publisko aģentūru kontroles un atskaitīšanās process Latvijā 2001 – 2006”. Darba galvenais mērķis ir iepazīties ar Latvijas publisko aģentūru kontroles procesu no ministrijas puses un atskaitīšanās procesu no aģentūras puses un noteikt, kādus uzlabojumus aģentūru darbībā ir nesusi kontroles un atskaitīšanās procesa noregulēšana Publisko aģentūru likumā. Šāda tēma Latvijas publiskās pārvaldes kontekstā ir aktuāla tādēļ, ka 2001. gadā tika pieņemts Publisko aģentūru likums un tādējādi tika noregulēts kontroles un atskaitīšanās process starp aģentūrām un ministrijām. Tādējādi svarīgi ir noskaidrot, kādus būtiskus uzlabojumus pārvaldē ir devusi kontroles un atskaitīšanās procesa noregulēšana. Veicot gadījuma analīzi, tika mēģināts noteikt darbības efektivitātes un darba izpildes uzlabošanos, kā arī klientu apmierinātības pieaugumu Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūrā (VOAVA), izmantojot konkrētus kvalitatīvi un kvantitatīvi izmērāmus rādītājus. Darbā tiek izmantota teorētiskā bāze, lai varētu noskaidrot , kas ir aģentūras un kādi ir to veidošanas iemesli un darbības principi. Tika noteiktas galvenās problēmas aģentūru veidošanā un Jaunās publiskās pārvaldes principu ieviešanas riski. Tiek arī pētīta citu valstu veiksmīgā pieredze aģentūru veidošanā. Teorētiski tiek aplūkota arī kontrole un atskaitīšanās publiskajā pārvaldē, pievēršoties kontroles un atskaitīšanās sistēmām un mehānismiem. Teorētiskais pamatojums dod iespēju noteikt būtiskākās problēmas Latvijas aģentūru veidošanās procesā, kā arī noteikt nepilnības kontroles un atskaitīšanās procesā līdz 2001. gadam, kad tika Publisko aģentūru likums. Likumā tika noteikts konkrēts aģentūru statuss, kā arī definēti skaidri kontroles un atskaitīšanās mehānismi. Tādējādi darbā es cenšos pierādīt apgalvojumu, ka atskaitīšanās un kontroles procesa noregulēšana starp ministrijām un valsts aģentūrām ir nesusi tādus uzlabojumus aģentūru darbībā, kas saistās ar efektivitātes palielināšanos, darba izpildes uzlabošanos un klientu apmierinātības pieaugumu. Lai varētu operacionalizēt mainīgos, tika pētīta viena no Latvijas aģentūrām – VOAVA. Darbā tika konstatēts, ka kontroles un atskaitīšanās procesa noregulēšana ir nesusi uzlabojumus tādus uzlabojumus aģentūru darbībā kā efektivitātes palielināšanās, darba izpildes uzlabošanās un klientu apmierinātības pieaugums.en_US
dc.description.abstractThe theme of this dissertation paper is “The Process of Control and Accountability of Public Agencies in Latvia 2001 – 2006”. The main aim is to explore the process of controlling the public agencies from the side of ministries, and accountability process from the side of agencies and to define what improvements in performance of agencies are produced by regulated process of control and accountability in the Law of Public Agencies. This theme is actual in context of public sector of Latvia because of adopting the Law of Public Agencies in 2001 and accordingly the process of control and accountability was settled. In this way it is important to clarify what improvements was provides by regulated process of control and accountability between ministries and agencies. By using a case study there was an attempt to define the changes in effectiveness, performance and customer’s satisfaction in The State Agency of Health Compulsory Insurance. It is possible to define changes in these variables by using concrete indicators which are quantitatively and qualitatively measurable. The theoretical bias is used to clarify what are agencies and their working principles, and what are the reasons for creating them. There are defined the main problems in the process of agency creation. Also there is explored the experience of agency making in other countries. The control and accountability is explored from theoretical perspective by paying regard to the systems and mechanisms of control and accountability. Theoretical bias is giving a chance to define basic problems in the process of agency creation in Latvia and incompleteness in the process in the process of control and accountability until the Law of Public Agencies was adopted in 2001. In this law the status of agency is strictly defined and also there are defined mechanisms of control and accountability. Thereby I am trying to verify the statement that defined process of control and accountability between ministries and agencies has created many improvements in the action of agencies. These improvements refer to increase of effectiveness, improvement in performance and growth of satisfaction of clients. One of the agencies in Latvia - The State Agency of Health Compulsory Insurance – was explored to operationalise the variables. It was realized that defined process of control and accountability has given such improvements in the action of agencies as increase of effectiveness, improvement in performance and growth of satisfaction of clients.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)en_US
dc.titlePolitisko aģentūru kontroles un atskaitīšanās process Latvijā 2001-2006en_US
dc.title.alternativeThe process of control and accountability of state agencies in Latvia 2001- 2006en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record