Vizualizācija un mijiedarbības iespējas interneta portālos "Diena.lv", "nra.lv" un "LA.lv": interneta lietotāju aktivitātes analīze
Autor
Kazuša, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā „Vizualizācija un mijiedarbības iespējas interneta portālos „Diena.lv, „nra.lv”, „LA.lv”: interneta lietotāju aktivitātes analīze” pētīta interneta lietotāju aktivitāte attiecībā uz trim Latvijas nacionālo drukāto mediju portāliem. Teorētiskajā daļā apskatīta vizualizācija internetā, konverģence medijos, raksturota aktīva auditorija. Izmantojot kontentanalīzi, veikta triju portālu izpēte, uz kā bāzes veidota anketa, lai noskaidrotu interneta lietotāju aktivitāti. Ar strukturētās intervijas metodi noteiktas lietotāju motivācijas.
Pētījums ļauj izdalīt 4 aktivitātes modeļus – nelietotāji, skatotāji, sociālie lietotāji, pilsoniskie žurnālisti - , kādi veidojas attiecībā uz pētītajiem portāliem, kā arī izdarīt secinājumus par portālu efektivitāti lietotāju vidū.
Atslēgvārdi: vizualizācija, multimediji, mijiedarbības iespējas, interneta lietotāji, aktivitātes modeļi The Master thesis „Visualization and the possibilities for interaction in Internet portals “Diena.lv”, “nra.lv” and “LA.lv”: analysis of Internet user activity” studies internet user activity towards three printed media webportals. Theoretical part examines internet visualization, media convergence and active audience. The content analysis has been used to make a research on webportals. Based on the findings of content analysis the questionnaire for the internet users has been created to examine internet user activity. The structured interview has been used to find out the motivations of internet user activity.
The research develops four activity models towards the studied webportals: non-users, viewsers, social users, and citizen journalists, as well as it draws conclusions about the effieciency of the webportals among internet users.
Keywords: visualization, multimedia, possibilities for interaction, internet users, activity models