• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā mārketinga kampaņu komunikācija un ietekme uz auditoriju: "Dāvā Sapni" un "Eņģeļi pār Latviju" gadījumu analīze

Thumbnail
View/Open
309-29272-Odina_Laura_lo09012.pdf (2.292Mb)
Author
Odiņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Sociālā mārketinga kampaņu komunikācija un ietekme uz auditoriju: "Dāvā Sapni" un "Eņģeļi pār Latviju" gadījumu analīze”. Bakalaura darba pētījuma problēma ir noskaidrot, kādu mārketinga instrumentu pielietojums mudina sabiedrību ziedot. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots sociālais mārketings, tā veidojošie elementi, kā arī integrētā mārketinga komunikācija. Empīriskajā daļā ar gadījuma analīzes palīdzību tiek noskaidrota kampaņu komunikācija, mārketinga instrumentu pielietojums, kā arī sabiedrības viedoklis par tām. Darbā tiek secināts, ka lielākais stimuls, kas sabiedrību mudina ziedot, ir kampaņu komunikācijā ietvertie slimie bērni un to dzīvesstāsti. Atslēgas vārdi: sociālā mārketinga kampaņa, "Dāvā Sapni", "Eņģeļi pār Latviju", integrētā mārketinga komunikācija, gadījuma analīze
 
Bachelor thesis „The communication and influence on the audience of social marketing campaigns: "Dāvā Sapni" and "Eņģeļi pār Latviju" case study” researched which marketing tools encourage society to donate. The author has split bachelor thesis in two main sections. First section summarizes theoretical information about social marketing, the elements of social marketing, and integrated marketing communication. Second section is empirical part, where the author uses case studies and determines the communication of campaigns, the use of marketing tools, and public opinion on them. There is made conclusion in the work that the biggest stimulus to encourage people for donation is the sick children and their life story inclusion in the communication of campaigns. Key words: social marketing campaign, "Dāvā Sapni", "Eņģeļi pār Latviju", integrated marketing communication, case study
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24633
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV