• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Twitter kā klientu servisa rīks – Latvijas telekomunikāciju uzņēmumu (LMT, Tele2, Bite) piemērs

Thumbnail
View/Open
309-30085-Buka_Vaivade_Dzeneta_db10024.pdf (1.766Mb)
Author
Buka-Vaivade, Dženeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Twitter kā klientu servisa rīks – Latvijas telekomunikāciju uzņēmumu (LMT, Tele2, Bite) piemērs”. Darba mērķis ir noskaidrot pētījuma problēmu – vai Twitter telekomunikāciju klientiem ir kā apmierinošs klientu servisa rīks. Teorētiskais pamats darbam ir literatūra par sociālajiem tīkliem (Twitter) un izmantojuma un apmierinājuma teorija. Lai atrisinātu pētniecisko problēmu, ar aptaujas palīdzību tiek pētīta cilvēku apmierinātība ar klientu servisu sociālajos tīklos (Twitter), un izmantotas daļēji strukturētās intervijas, lai iegūtu padziļinātu informāciju par klientu servisu Twitter. Rezultātos atspoguļojas cilvēku mediju izvēle klientu servisa jautājumos un apmierinātība ar tiem. Atslēgvārdi: sociālie tīkli, Twitter, klientu serviss, apmierinājums, telekomunikāciju uzņēmumi, LMT, Tele2, Bite.
 
The theme of this bachelor paper ir “Twitter as a customer service tool – Latvian telecommunication companies (LMT, Tele2, Bite) example”. The aim of this paper is to explore if customers are gratified with Twitter as a customer service tool. Theoretical part of the paper consists of literature about social networks (Twitter) and the Uses and gratification theory. Methods used in the empirical part of the thesis to research the gratification of Twitter as a customer service tool are survey analysis and to get an in-dept information about telecommunications companies customer service on Twitter – structured interviews. Results reflecte most common media choice for customer service issues, as well as gratification with them. Key words: social network, Twitter, customer service, gratification, telecommunications companies, LMT, Tele2, Bite.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24644
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV