Žurnālista tēls mūsdienu krievu kino
Author
Gromova, Karine
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Denisa, Solvita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Žurnālista tēls mūsdienu krievu kino” autore apskata divas filmas – „Kustībā” («В движении») un „Skārds” («Жесть»). Autore savā darbā izvirzīja hipotēzi, ka žurnālists kino bieži tiek attēlots kā nesaudzīgs repotieris, kurš ir gatavs uz visu informācijas dēļ. Kriminālists vai detektīvs, kas izmeklē kaut kādus skaļus noziegumus vai politiskas intrigas. Un tas ierobežo viņa tēlu skatītāju acīs. Par darba teorētisko bāzi tiek izmantota Alberta Banduras socialās apmācības teorija. Par analīzes metodiku izvēlēta Semiotika – zinātne par zīmēm. Filmu analīze tika veikta izmantojot dažādus analīžu kodus (paņēmienus): verbālais, uzvedības, preču, tehniskais utt. Pētījuma laikā tiek noskaidrots kā žurnālista tēls kino ir stipri kropļots un neatbilst realitātei. Bakalaura darba izstrādes laikā izvirzītā hipotēze guva apstiprinājumu. In bachelor’s work “Image of the Journalist in the Modern Russian Cinema” two Russian films are explored - «В движении» and «Жесть». An author in his work advanced a hypothesis, that journalist of the cinema more frequent is merciless reporter who is ready to do anything for information. Criminal lawyer or detective who investigates the loud crimes or political affairs. And it limits his image in the eyes of audience. For the theoretical base of work was taken the Albert Bandura’s theory of social learnings. As the method of research the semiotics, science about signs was select. The analysis of films was executed on different codes: verbal, conducts, commodity, technical etc. During the research is ascertained how strongly the image of journalist is changed not in accordance with reality. During the elaboration of bachelor’s work the advanced hypothesis purchased the confirmation.