Show simple item record

dc.contributor.advisorProskurova- Timofejeva, Olgaen_US
dc.contributor.authorLubūze, Māraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:20Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:20Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other31936en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24655
dc.description.abstractBakalaura darba „Ļaundara tēla konstrukcija dokumentālajās un spēlfilmās par mākslas darbu zādzībām: karnevalizācijas aspekts” mērķis ir analizēt un salīdzināt 21. gadsimta sākumā uzņemtas dokumentālās un spēlfilmas par mākslas darbu zādzībām, noskaidrojot, kādā veidā tiek konstruēts ļaundara – zagļa tēls saistībā ar karnevalizāciju un „dekarnevalizāciju”. Tāpat arī viens no mērķiem ir pētīt, kā ļaundara tēlu uztver un kā tas iespaido skatītājus. Filmu analīzei darbā izmantota semiotiskā analīze, kuras rezultāti papildināti ar fokusgrupas intervijas palīdzību. Darbā izmantota Mihaila Bahtina teorija par karnevālu. Pētījuma gaitā izdarīti secinājumi par pievilcīga spēlfilmu ļaundara tēla konstruēšanu ar karnevāla elementu palīdzību un tā „dekarnevalizēšanu” dokumentālajās filmās. Atslēgas vārdi: kino, ļaundara tēls, spēlfilmas, dokumentālās filmas, karnevāls.en_US
dc.description.abstractThe main goal of the bachelor thesis “The Construction of Villain's Image in Documental and Feature Films About Artwork Robberies: Carnival Aspect” is to analyse and compare documentary and feature films of 21st century beginning about artwork heists in order to establish the ways how the image of a villain – artwork thief is constructed in terms of carnivalization and “decarnivalization”. It is also one of the goals to study how the villain’s image is perceived by audience and how it is affected by it. Semiotic approach is used for film analysis, results of which are supplemented by focus group interview. The carnival theory by Mihail Bakhtin is used in the bachelor thesis. During the research conclusions are made about the construction of attractive image of feature films’ villain with help of carnival elements and also about its “decarnivalization” in documentary films. Key words: cinema, image of villain, feature films, documentary films, carnival.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleĻaundara tēla konstrukcija dokumentālajās un spēlfilmās par mākslas darbu zādzībām: karnevalizācijas aspektsen_US
dc.title.alternativeThe Construction of Villain's Image in Documental and Feature Films About Artwork Robberies: Carnival Aspecten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record