Sievietes tēls dzīves stila žurnālā „Mana Māja” vācu okupācijas periodā laika posmā no 1941. gada līdz 1942. gada nogalei Latvijā
Author
Rubene, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
„Sievietes sociālās lomas dzīves stila žurnālā „Mana Māja” vācu okupācijas periodā Latvijā (1942)” – tika izvirzīta hipotēze: sievietes sociālo lomu atspoguļojums dzīves stila žurnālā „Mana Māja” –pastāvošās varas leģimitizācija un realizācija sociālā diskursa kontekstā. Darbs strukturēts četrās daļās:.1)teorētiskais apraksts,2) tiek izklāstīta pētniecības metodoloģija – tās teorētiskais apraksts un empīriskais pielietojums; 3) vēsturisko laika posmu ieskicējums, veikta attiecīgā preses izdevuma numuru analīze4) secinājumi un nobeiguma secinājumi .Darba mērķis ir izpētīt preses izdevumos sastopamās dzimtes lomas, to polarizāciju gan tekstuālajā , gan vizuālajā materiālu klāstā. Žurnāls „Mana Māja”gandrīz pilnībā pielāgojies pastāvošajam okupācijas režīmam, paužot pastāvošā varas politisko nostādņu,direktīvu,norāžu adaptīvu iekļaušanu diskursā, tādējādi absolūti akceptējot varas realizāciju caur sabiedriska medija – dzīves stila žurnāla formātu. To construe and research reflection of women’s role and constructed gender reality during German Nazi occupation years in Latvia, the paper „Woman’s social roles in life style magazine „Mana Māja” during German occupation period in Latvia (1942)” – advanced a hypothesis: woman’s social role reflection in life style magazine „Mana Māja” – legitimation of the ruling power and its materialization within social discourse context.The research in four parts. Goal of the research is to investigate gender roles encountered in the press, to polarization, both in textual and visual materials. Magazine „Mana Māja” has almost fully adapted to the existing occupation regime, manifesting adaptive inclusion in discourse of political guidelines, policies, directives of the existing power, thus absolutely accepting power manifestation via a form of a public media – life style magazine.