Politiskās komunikācijas attīstības tendences: parlamenta vēlēšanu kampaņas atspoguļojums Latvijas dienas presē (1998-2010)
Author
Fridrihsone, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Dreijere, Vita
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu demokrātijās politiskā komunikācija ir kļuvusi par politiskā procesa integrālu sastāvdaļu. Tā dēvētajās pārejas tipa jeb jaunajās demokrātijās, pie kurām pieder Latvija politiskā komunikācija attīstās vienlaikus ar politisko sistēmu.
Lai novērtētu Latvijā pastāvošo vēlēšanu politiskās komunikācijas tendenču attīstību, šajā bakalaura darbā ar kontentanalīzes metodi analizēts vēlēšanu kampaņu pirms 7., 8., 9. un 10. Saeimas vēlēšanām atspoguļojums latviešu valodā iznākošajos dienas laikrakstos, kā arī intervēti četri priekšvēlēšanu kampaņu vadītāji.
Bakalaura darba galvenais secinājums ir, ka priekšvēlēšanu politiskajai komunikācijai Latvijā raksturīgs augsts personalizācijas līmenis.
Atslēgvārdi: politiskā komunikācija, politiskais mārketings, amerikanizācija, personalizācija, vēlēšanu kampaņa, politiskās komunikācijas profesionalizācija In nowadays democracies political communication has become an integral part of the political process. In so called new democracies where Latvia belongs to political communication develops hand in hand with the political system.
In order to evaluate development of the existing political communication trends in Latvia in these BA theses by content analysis are analyzed election campaigns before 7–10 Saeima (parliaments) of the Republic of Latvia as reflected in the Latvian daily newspapers. Additionally four election campaign chief executives are interviewed.
The main conclusion of these BA theses is that political communication during the election campaigns in Latvia are characterized by high level of personalization.
Key words: political communication, political marketing, Americanization, personalization, election campaign, professionalization of political communication