Dzimuma lomu interpretācija mūzikas videoklipos jauniešu vidū
Author
Frišenfelde, Magda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Grīviņš, Miķelis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba ”Dzimuma lomu interpretācija mūzikas videoklipos jauniešu vidū” mērķis noskaidrot dominējošās zināšanas, kas atspoguļo jauniešu interpretāciju par dzimuma lomām, lai novērtētu videoklipu iespaidu uz jauniešiem kā mērķa grupu.
Darbā ir izmantots sociālais konstrukcionisms, kas tiek saistīts ar mediju, populārās kultūras teorijām. Sniegta arī iepriekš veikto pētījumu analīze par populārākajām dzimumu lomām mūzikas videoklipos. Empīrisko datu ieguvei izmantotas daļēji strukturētās intervijas.
Pētījuma ietvaros veiktas 12 intervijas, kuru rezultāti atspoguļo dominējošās zināšanas par dzimumu lomām mūzikas videoklipos. Dzimumu lomu raksturojumi jauniešu interpretācijā sakrīt ar kvantitatīvajos pētījumos biežāk novērotajām pazīmēm par dzimuma lomu rakstura īpašībām un izskatu.
Atslēgvārdi: konstrukcionisms, interpretācija, jaunieši, mūzikas videoklipi, dzimumu lomas The goal of this master thesis "Adolescents interpretation of gender roles in music videos" is to form a clear image of how youths interpret gender roles in music videos, to evaluate the impact of video clips on young people as a target group.
As a theoretical base the author used the social constructionism approach, linked to theories of mass media and popular culture. An analysis has also been made of past research on gender roles in popular music videos. The empirical data was gathered using semi-structured interviews.
The results, which have been acquired from12 interviews seem to reflect the prevailing knowledge about gender roles in music videos. The gender role characteristics defined in adolescents interpretations match the features of gender role characters and appearances most often used in popular music videos.
Keywords: constructionism, interpretation, adolescents, music videos, gender roles