Vizuālais naratīvs Latvijas dokumentālajās filmās (2007–2014)
Author
Dzērve, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Vizuālais naratīvs Latvijas dokumentālajās filmās (2007-2014)”. Pētāmā problēma nosaka, kā veidojas Latvijas dokumentālā kino vizuālais naratīvs. Darba galvenie mērķi un uzdevumi ir noskaidrot, kas veicinājis Latvijas dokumentālā kino attīstību, izmantojot kino valodu, izvēlētajās filmās izpētīt vizualitāti un noteikt vai Latvijas dokumentālajā kino pastāv kādas tendences. Galvenais uzsvars likts uz Bila Nikola (Bill Nichols) sešiem dokumentālā kino veidošanas paņēmieniem, Cvetana Todorova (Tzvetan Todorov) naratīva pamata stāvokļiem un Džeikoba Lotes (Jackob Lothe) vizuālā kanāla sazarojumu, kurš darba teorētiskajā daļā tiek raksturots no dažādu autoru perspektīvas.
Atslēgas vārdi: Vizuālais naratīvs, semiotika, dokumentālais kino, Latvija. Subject of work is „Visual narrative in Latvian documentaries (2007-2014)”. Research problem determines developing of visual narrative in Latvian documentary cinema. The main goals are to explore contributors of Latvian documentary cinema, visuality in chosen films by using cinema language and determine any tendencies. The main emphasis is on 6 documentary film-making techniques described by Bill Nichols, basic narrative conditions described by Tzvetan Todorov and visual narrative channel mainly systematized by Jackob Lothe.
Key words: Visual narrative, semiotics, documentary cinema, Latvia.