• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālais naratīvs Latvijas dokumentālajās filmās (2007–2014)

Thumbnail
View/Open
309-44530-Dzerve_Kristine_kd11013.pdf (1.138Mb)
Author
Dzērve, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Vizuālais naratīvs Latvijas dokumentālajās filmās (2007-2014)”. Pētāmā problēma nosaka, kā veidojas Latvijas dokumentālā kino vizuālais naratīvs. Darba galvenie mērķi un uzdevumi ir noskaidrot, kas veicinājis Latvijas dokumentālā kino attīstību, izmantojot kino valodu, izvēlētajās filmās izpētīt vizualitāti un noteikt vai Latvijas dokumentālajā kino pastāv kādas tendences. Galvenais uzsvars likts uz Bila Nikola (Bill Nichols) sešiem dokumentālā kino veidošanas paņēmieniem, Cvetana Todorova (Tzvetan Todorov) naratīva pamata stāvokļiem un Džeikoba Lotes (Jackob Lothe) vizuālā kanāla sazarojumu, kurš darba teorētiskajā daļā tiek raksturots no dažādu autoru perspektīvas. Atslēgas vārdi: Vizuālais naratīvs, semiotika, dokumentālais kino, Latvija.
 
Subject of work is „Visual narrative in Latvian documentaries (2007-2014)”. Research problem determines developing of visual narrative in Latvian documentary cinema. The main goals are to explore contributors of Latvian documentary cinema, visuality in chosen films by using cinema language and determine any tendencies. The main emphasis is on 6 documentary film-making techniques described by Bill Nichols, basic narrative conditions described by Tzvetan Todorov and visual narrative channel mainly systematized by Jackob Lothe. Key words: Visual narrative, semiotics, documentary cinema, Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24784
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV