CSDD vides sociālās reklāmas laika posmā no 2001.gada līdz 2006.gadam: semiotiskā analīze un auditorijas reakcijas
Автор
Pētersone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
.
Viena no aktuālākajām sociālajām problēmām Latvijā pašlaik ir ceļu satiksmes negadījumi un tajos bojā gājušo skaita palielināšanās. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) jau no 2001. gada organizē sociālo reklāmu kampaņas ar mērķi atgādināt ceļu satiksmes dalībniekiem par kārtību un drošības ievērošanu uz ceļiem. CSDD sociālo kampaņu efektivitāti var novērtēt tikai analizējot izmaiņas ceļu satiksmes negadījumu statistikā, taču šie dati neatspoguļo auditorijas attieksmes un paradumu maiņu.
Šī pētījuma teorētiskajā daļā analizēta semiotika kā zīmju sistēma Ferdinanda de Sasures un Čarlsa Pīrsa izpratnē, verbālās un neverbālās valodas sinerģija drukātajā reklāmā, ētikas nozīme reklāmā. Pētījuma rezultātā veikta CSDD sociālo reklāmu semiotiskā analīze, izmantojot kvalitatīvo pētniecības metodi un balstoties uz Artūra Bergera(A. Berger) drukātās reklāmas semioloģiskās analīzes kritērijiem, Psiholoģe Baiba Purvlīce analizējusi CSDD sociālos plakātus no psihologa viedokļa. Un ar kvantitatīvās pētniecības metodi Rīgas iedzīvotāju aptaujas rezultāti atspoguļo auditorijas reakcijas uz CSDD sociālo reklāmu vides plakātu noformējumu un ziņojumiem.
Svarīgākais šī pētījuma ieguvums ir aptaujas iegūtie rezultāti, kas sniedz ieskatu auditorijas attieksmē pret CSDD veidotajiem vides plakātiem un atspoguļo sociālo kampaņu aktivitāšu ietekmi. Un pierāda, ka CSDD izvēlētā taktika sociālo reklāmu veidošanā ir veiksmīgi ietekmējusi auditorijas paradumus un veicinājusi tās ceļu satiksmes drošības noteikumu ievērošanu. .
Currently one of topic social problem in Latvia is increasing road accident death cases. CSDD (Road transport safety office) from year 2001 organizes public service advertisement with aim reduce accidents on the roads and remind about safety on the roads. The only way how to measure effectiveness of these public service advertisement is statistics , but it not the right way , but it doesn’t show attitude changes of audience and bad habit like aggressive driving.
This research’ s theoretical part is semiotic like system of sign analyzed by Ferdinand De Sasures and Charls Pirce, verbal and nonverbal synergy in printed advertisement, ethical part of advertisement analyzes. Using qualitative research method and lean on Arthur Asa Berger printed adv criteria and semiotic analyze .Psychology analyzed advertisements from professional point of view. With quantitative research method it has been made inquiry with aim to know audience attitude and possible behaviors changes winch has been influenced by CSDD public service campaign.
The most important benefit of this research is results from inquiry, which proves that public service campaign and printed advertisement have been noticed and affected public. Because of it audience admit that it have change their behaviors and are more observant in traffic.